Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ORNAMENTAL PLANTS IN THE WORLD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ORNAMENTAL PLANTS IN THE WORLD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of the geography and botanic |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To introduce students to the typical flora in the various geographical zones-plant and plant states. Indication of the origin of economically important ornamental plants |
C-2 | To introduce students to the requirements of the plants, depending on the origin. Indication of the risks of over-exploitation of plants with natural sites |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ornamental plants zones. | 8 |
T-L-2 | Polish protected plants. | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Plant nations – characteristic of plants that have decorative and utility value. | 2 |
T-W-2 | Tropical rainforest. | 3 |
T-W-3 | Plants in polish landscape. | 2 |
T-W-4 | Mediterranean country plants. | 2 |
T-W-5 | Characteristic and importance of palms- review of major species. | 2 |
T-W-6 | Characteristic and requirements of succulents - review of major species. | 2 |
T-W-7 | Ornamental aquatic and mud plants – origin, application. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | performance in workshop | 15 |
A-L-2 | exploring plants in the collection | 15 |
A-L-3 | consultations | 5 |
A-L-4 | prepare for the workshop | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | attendance at lectures | 15 |
A-W-2 | consultations | 2 |
A-W-3 | prepare for the exam | 3 |
A-W-4 | study of literature | 3 |
A-W-5 | exploring plants in the collection | 3 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | exposure |
M-3 | projects method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: evaluation of the project |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows the typical flora in the various geographical zones-plant and plant states, the main species of ornamental plants and there location in the world. | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student is able to describe requirements the most important ornamental plants in relation to the origin. | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the continuous learning and expanding knowledge of the occurrence of plants and the threats present in the environment | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows the typical flora in the various geographical zones-plant and plant states, the main species of ornamental plants and there location in the world. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the typical flora in the various geographical zones-plant and plant states, the main species of ornamental plants and there location in the world. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student is able to describe requirements the most important ornamental plants in relation to the origin. | 2,0 | |
3,0 | The student describes the requirements of the main species ornamental plants, depending on the origin. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the continuous learning and expanding knowledge of the occurrence of plants and the threats present in the environment | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of learning and exploring the world of plants and risks resulting from human activities | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Blundell M., Wild flowers of East Africa., Harper Colins Publishers, 1987
- Chan E., Tropical plants., Periplus, 2000
- Hardy D., Succulents of the Transvaal., Southern Book Publishers., 1992
- Perry F., Flowers of the World., Optimum books., 1982
- Warren W., Tropical flowers., Periplus., 1998
Literatura dodatkowa
- Chapman P., Davidson W., Martin M., Encyklopedia of houseplants., Published by Crescent Books, New York., 1987
- National Geographic Magazine, National Geographic, London, 2015