Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ECOMONITORING AND BIOINDICATION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ECOMONITORING AND BIOINDICATION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic biology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Developing of knowledge on biomonitors and bioindicators, as well as methods used biomonitoring. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Perfect bioinficators Biomonitoring of sulfur dioxide Biomonitoring of hydrogen fluoride Biomonitoring of O3 Biomonitoring of heavy metals | 14 |
14 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Plant and mushrrom samples preparation for heavy metals analyses. Determination of Hg in mushroom samples. | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Plants and animals as indicators and biomonitors. | 2 |
T-W-2 | Symptoms of air pollution injury. | 2 |
T-W-3 | Biomonitoring of major and minor pollutants (photochemical oxidants, sulfur dioxide, SO2 with lower plants, hydrogen fluoride, heavy metals, dust, ethylene). | 10 |
T-W-4 | Biomonitoring of water pollutants. | 4 |
T-W-5 | Biomonitoring of soil pollutants. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class attendance | 14 |
A-A-2 | Preparation for course passing | 11 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory classes. | 6 |
A-L-2 | Preparation for the laboratory analyses | 10 |
A-L-3 | Compiling laboratory analysis results | 9 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Performance in lectures | 20 |
A-W-2 | Reading recomended literature. | 2 |
A-W-3 | Preparation for conversational lecture | 2 |
A-W-4 | Preparation for the course evaluation. | 2 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / multi-media presentation |
M-2 | Discussion |
M-3 | Laboratory exercises |
M-4 | Interpretative analysis of the results |
M-5 | Project method / report |
M-6 | Conversational lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Performance in lectures and laboratories |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of the participation in discusion |
S-3 | Ocena formująca: AAssesment of the laboratory work |
S-4 | Ocena formująca: Report evaluation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about processes occurring in the environment and about changes in biota condition. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-L-1 | M-1, M-3, M-2, M-6, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students understands that processes occurring in the environment can be observed as changes in biota condition. Studen is able to apply the proper method for biomonitoring and bioindication experiment. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-L-1 | M-3, M-2, M-6, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding processes occurring in the environment and their influence on biota condition. Sees the need of self-development and further education. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-L-1 | M-3, M-2, M-6, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about processes occurring in the environment and about changes in biota condition. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the biomonitoring and bioindication, can apply proper scientific method for evaluation of environment components by usage of living organizms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students understands that processes occurring in the environment can be observed as changes in biota condition. Studen is able to apply the proper method for biomonitoring and bioindication experiment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the biomonitoring and bioindication, can apply proper scientific method for evaluation of environment components by usage of living organizms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding processes occurring in the environment and their influence on biota condition. Sees the need of self-development and further education. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the biomonitoring and bioindication, can apply proper scientific method for evaluation of environment components by usage of living organizms | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Manning W.J., Feder W. A, Biomonitoring air pollutants with plants, Applied Science Publishers LTD, London, 1980
Literatura dodatkowa
- Scientific papers concerning biomonitoring and bioindication, 2011