Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu DIFFERENTIAL EQUATIONS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | DIFFERENTIAL EQUATIONS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematical analysis and linear algebra. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Solving of differential equations of physics, chemistry and engineering, and a study of the characteristics of the solutions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving differential equations | 25 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | First order Differential Equations (separation of variables, linear equations, qualitative techniques - slope fields; existence and uniqueness, Euler's method, wquilibria and the phase line, bifurcations) | 4 |
T-W-2 | First Order systems (qualitative methods; analytic methods for special cases, Euler's method) | 4 |
T-W-3 | Linear systems (properties and the linearity principle, eigenvalues, eigenvectors, straight line solutions; phase plane, complex eigenvalues, 2nd and higher order Differential Equations | 5 |
T-W-4 | Forcing and resonance (forcing, sinusoidal forcing, amplitude and phase of steady state) | 4 |
T-W-5 | Nonlinear systems (equilibrium point analysis and linearization, qualitative analysis, Hamiltonian systems) | 4 |
T-W-6 | Discrete dynamical systems (discrete logistic function; fixed points and periodic points; bifurcations, chaos) | 4 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in worhshops | 25 |
A-A-2 | Self solving mathematics tasks | 15 |
A-A-3 | Preparing to pass workshops | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 25 |
A-W-2 | Reading the specified literature | 15 |
A-W-3 | Preparing to pass lectures | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Workshops |
M-3 | Self solving mathematics tasks |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of self solving mathematics tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student has knowledge about differential equations and their use. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-A-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can solve differential equations. | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the importance of differential equations in life sciences | — | — | C-1 | T-A-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student has knowledge about differential equations and their use. | 2,0 | |
3,0 | Student knows different types of differential equations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can solve differential equations. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic types of differential equations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the importance of differential equations in life sciences | 2,0 | |
3,0 | Student knows the meaning of differential equations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bronson R., Costa G.B., Schaum's Outline of Differential Equations, 2014
- Hsu S.B., Ordinary Differential Equations with Applications, 2011
Literatura dodatkowa
- Arnold V.I., Ordinary Differential Equations, 2006