Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BIOTECHNOLOGY OF HERBAL PLANTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOTECHNOLOGY OF HERBAL PLANTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcelina Krupa-Małkiewicz <Marcelina.Krupa-Malkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The fundamental knowledge of genetics and plant physiology, basic knowledge of micropropagation |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Theoretical knowledge and practical skills of the students in the field of plant physiology |
C-2 | Development of herbal medicinal products in a pharmaceutical technology |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | students will gain a practical skills for the experimental design in in vitro culture (conditions, plant material, medium composition) | 10 |
T-L-2 | optimalization in vitro culture conditions for selected herbal plants | 4 |
T-L-3 | students know how to preper the different kind of medium with addition of selected plant growth regulators | 4 |
T-L-4 | students know how to work in laboratory group and know safty regulations | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | An overview to the development of herbal medicinal productsin a pharmaceutical technology | 4 |
T-W-2 | Classification of herbal remedies | 2 |
T-W-3 | A characterization and application of herbal products like bioflavonoids, antioxidative compounds and plant hormones | 4 |
T-W-4 | Methods of the biosynthesis enhancing primary and secondary plant metabolites production in callus culture | 2 |
T-W-5 | In vitro culture and root culture of selected herbal plants | 2 |
T-W-6 | A biotechnology of herbal wellness substances by using bioreactors | 4 |
T-W-7 | Presentations and disscussions. Written exam | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory | 20 |
A-L-2 | self-study literature | 28 |
A-L-3 | medium preparation use for in vitro culture experiment | 5 |
A-L-4 | preparing to pass laboratories | 10 |
63 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participations in the lectures | 20 |
A-W-2 | self-study of the literature | 10 |
A-W-3 | oral presentations | 4 |
A-W-4 | preparing to pass lectures | 4 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | disscussion |
M-3 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: assessments of students presentations |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Students will gain a theoretical skills for the experimental design in in vitro culture | — | — | C-1 | T-W-3, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 during the practis student will train in vitro condition opitmalization for selected herbal plants | — | — | C-2 | T-W-5, T-L-2, T-L-4 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 student know how to work in laboratory group and know work safty regulations | — | — | C-1 | T-L-4 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Students will gain a theoretical skills for the experimental design in in vitro culture | 2,0 | |
3,0 | student know the basic knowledge of herbal plant breeding and know the basic herbal remedies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 during the practis student will train in vitro condition opitmalization for selected herbal plants | 2,0 | |
3,0 | student know the basic medium composition and have the basic knowledge about different kind of in vitro culture | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 student know how to work in laboratory group and know work safty regulations | 2,0 | |
3,0 | student understad short comunications and know how to cooperate in group | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Razdan M, Introduction of plant tissue culture, Science Publisher, 2003
Literatura dodatkowa
- Chirikjian J, Biotechnology, theory and techniques, Jones and Bartlett, 1995