Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu CLIMATE CHANGE AND THE WAYS OF COUNTERACTING IT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CLIMATE CHANGE AND THE WAYS OF COUNTERACTING IT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prior knowledge. Just the desire to learn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Provide a comprehensive theorethiocal and practical knowledge of : Identification the major components of the climate system Explanation the role of anthropogenic greenhouse gas emissions as the drivers of global climate change Identification the primary physical and ecological impacts of climate change |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sensitive points of the climate system. The influence of climate on the nature. Mitigation and adaptation to climate change. Assessment of the degree of threat to the environment and the economy from extreme weather phenomena at various spatial scales. | 20 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The balance of energy flow, as incoming sunlight and outgoing infrared, allow us to create our first simple climate model, including a simple greenhouse effect. Greenhouse Gases and the Atmosphere Weather and Climate The Carbon Cycle A Human Impact on Climate Complexity of climate change mitigation | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class attendance | 20 |
A-A-2 | Preparation for course passing | 8 |
A-A-3 | Reading recomended literature | 5 |
A-A-4 | Participation in consultation | 5 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the lectures | 20 |
A-W-2 | Reading recomended literature | 5 |
A-W-3 | Preparation for conversational lecture | 5 |
A-W-4 | preparation for course evaluation | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture / multi-media presentation |
M-2 | Reading recomended literature |
M-3 | Preparation for the conversational lecture |
M-4 | Preparation for the course evaluation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Performance in lectures and classes |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of the participation in discussion |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of the work during classes |
S-4 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about factors causing a climate change. known the results of the climate change to the environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-4, S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student demonstrates understanding the importanance of factors causing a climate change. Knows the results of the climate change to the environment. Studen is able to apply the proper method for observing the cklimate changes and apply the proper method of counteracting it. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student understands the importanance of a climate change to the environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-4, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about factors causing a climate change. known the results of the climate change to the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the climate change and knows how to counteract it. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student demonstrates understanding the importanance of factors causing a climate change. Knows the results of the climate change to the environment. Studen is able to apply the proper method for observing the cklimate changes and apply the proper method of counteracting it. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the climate change. Her/she is able to apply the proper method for investigating how to counteract the climate changes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student understands the importanance of a climate change to the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the climate change. Her/she is able to apply the proper method for investigating how to counteract the climate changes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lawrence M Krauss, The Physics of Climate Change, Post Hill Press, USA, 2021
- Michael E. Mann, The New Climate War : the fight to take back our planet, Scribe Publications, UK, 2021
- Kerry Emanuel, What We Know about Climate Change, The MIT Press, Cambridge, Masasatchuset, 2018