Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MATHS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MATHS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic mathematical knowledge |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to acquaint the student with the basic methods of linear algebra and mathematical analysis appearing in the sciences of life. After the course the student should demonstrate: knowledge of basic operations on matrices, the ability to solve systems of equations for calculating the limits of sequences and functions, examination of a function and the calculation of basic integrals |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Linear equations. Solving linear equations (Gauss-Jordan algorithm) | 2 |
T-A-2 | Matrices. Equality of matrices. Addition of matrices. Scalar multiple of a matrix. Matrix product. Linear transformations. The identity matrix. Non–singular matrix. Symmetric and skew–symmetric matrix | 3 |
T-A-3 | Determinants. Minors. Cramer’s rule | 2 |
T-A-4 | Complex numbers. Geometric representation of complex numbers. Complex conjugate. Modulus of a complex number. Ratio formulae. Argument of a complex number. De Moivre’s theorem | 3 |
T-A-5 | Function limits and continuity. Operations on limits. Rational functions. Monotone functions | 2 |
T-A-6 | Derivatives of functions of one real variable. L'Hopital’s rule. Function extremes. Study of function | 4 |
T-A-7 | Integrals. Indefinite integrals. Riemann's integrals | 4 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Complex numbers (basic algebraic properties, geometric interpretation of complex numbers) | 4 |
T-W-2 | Elements of linear algebra (addition, multiplication, and matrix inversion, solving systems of linear equations) | 4 |
T-W-3 | The definition of numerical sequence of numbers, basic operations on strings, over the border, series of numbers | 4 |
T-W-4 | Continuity and derivative functions, properties and its use of derivative | 5 |
T-W-5 | Extremes function, the study of a function | 3 |
T-W-6 | Indefinite and closed integrals | 5 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in worhshops | 20 |
A-A-2 | Self solving mathematics tasks | 15 |
A-A-3 | Preparing to pass workshops | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 25 |
A-W-2 | Reading the specified literature | 15 |
A-W-3 | Preparing to pass lectures | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Workshops |
M-3 | Self solving mathematics tasks |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of self solving mathematics tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowleadge about basics of linear algebra and analysis of one real variable functions | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can solve mathematics tasks | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the importance of mathematics in life sciences | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowleadge about basics of linear algebra and analysis of one real variable functions | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge about linear algebra and derivatives | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can solve mathematics tasks | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic mathematics tasks | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of the importance of mathematics in life sciences | 2,0 | |
3,0 | Student knows the meaning of maths in life sciences | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Williams G., Linear algebra with applications, 2014
- Malik S.C., Arora S, Mathematical analysis, 2010
Literatura dodatkowa
- Strang G., Introduction to linear algebra, 2009
- Dacorogna B., Tanteri C., Mathematical analysis for engineers, 2012