Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | molecular biology |
W-2 | genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding of evolution theory on the molecular level |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Theories on pre-biotic evolution | 2 |
T-W-2 | Concept of molecular clock | 1 |
T-W-3 | Molecular mechanisms underlying changes at the genome level | 2 |
T-W-4 | Mechanisms underlying evolution at the gene level | 2 |
T-W-5 | Examples of protein evolution | 2 |
T-W-6 | Exons and introns in evolution | 2 |
T-W-7 | Evolution written in the DNA sequence | 2 |
T-W-8 | Mitochondrial DNA to track human evolution | 1 |
T-W-9 | Chromosome Y DNA to track human evolution | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in thae laboratory | 15 |
A-L-2 | self-study of the literature | 20 |
A-L-3 | prepare to pass the practical | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 15 |
A-W-2 | self-study of the literature | 6 |
A-W-3 | Preparation to exam | 5 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | laboratory |
M-2 | lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: practical exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms | 2,0 | |
3,0 | Students know basics mechanisms of evolution at molecular level and can relate them to classical mechanisms of evolution. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes | 2,0 | |
3,0 | Students know basics of molecular laboratory technics which are important for explaining mechanism of evolution. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes | 2,0 | |
3,0 | Studenst have acquired the competence to work in groups, they understand the need of training. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D.J. Futuyma, Evolution, Sinauer Associates Inc., MA, USA, 2005
- T. A. Brown, Genomes, Bios Scientific Publishers Ltd., 1999