Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1molecular biology
W-2genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understanding of evolution theory on the molecular level

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data15
15
wykłady
T-W-1Theories on pre-biotic evolution2
T-W-2Concept of molecular clock1
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level2
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level2
T-W-5Examples of protein evolution2
T-W-6Exons and introns in evolution2
T-W-7Evolution written in the DNA sequence2
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution1
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1participation in thae laboratory15
A-L-2self-study of the literature20
A-L-3prepare to pass the practical15
50
wykłady
A-W-1participation in lecture15
A-W-2self-study of the literature6
A-W-3Preparation to exam5
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1laboratory
M-2lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: practical exam
S-2Ocena podsumowująca: written exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms
C-1T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-9M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes
C-1T-L-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes
C-1T-L-1, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-9M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms
2,0
3,0Students know basics mechanisms of evolution at molecular level and can relate them to classical mechanisms of evolution.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes
2,0
3,0Students know basics of molecular laboratory technics which are important for explaining mechanism of evolution.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes
2,0
3,0Studenst have acquired the competence to work in groups, they understand the need of training.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. D.J. Futuyma, Evolution, Sinauer Associates Inc., MA, USA, 2005
  2. T. A. Brown, Genomes, Bios Scientific Publishers Ltd., 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Theories on pre-biotic evolution2
T-W-2Concept of molecular clock1
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level2
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level2
T-W-5Examples of protein evolution2
T-W-6Exons and introns in evolution2
T-W-7Evolution written in the DNA sequence2
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution1
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1participation in thae laboratory15
A-L-2self-study of the literature20
A-L-3prepare to pass the practical15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lecture15
A-W-2self-study of the literature6
A-W-3Preparation to exam5
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_W01Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms
Cel przedmiotuC-1Understanding of evolution theory on the molecular level
Treści programoweT-W-1Theories on pre-biotic evolution
T-W-7Evolution written in the DNA sequence
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level
T-W-2Concept of molecular clock
T-W-5Examples of protein evolution
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution
T-W-6Exons and introns in evolution
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution
Metody nauczaniaM-2lecture
M-1laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students know basics mechanisms of evolution at molecular level and can relate them to classical mechanisms of evolution.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_U01Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes
Cel przedmiotuC-1Understanding of evolution theory on the molecular level
Treści programoweT-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data
Metody nauczaniaM-2lecture
M-1laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students know basics of molecular laboratory technics which are important for explaining mechanism of evolution.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_K01Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes
Cel przedmiotuC-1Understanding of evolution theory on the molecular level
Treści programoweT-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data
T-W-1Theories on pre-biotic evolution
T-W-7Evolution written in the DNA sequence
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level
T-W-2Concept of molecular clock
T-W-5Examples of protein evolution
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution
T-W-6Exons and introns in evolution
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution
Metody nauczaniaM-2lecture
M-1laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studenst have acquired the competence to work in groups, they understand the need of training.
3,5
4,0
4,5
5,0