Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu MOLECULAR DIAGNOSTICS OF CULTIVATED PLANTS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot MOLECULAR DIAGNOSTICS OF CULTIVATED PLANTS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl>, Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,50,56egzamin
laboratoriaL1 20 1,50,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic of genetics, molecular biology and plant breednig

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge on the methods of identification plants genotypes on a molecular level.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Planning of experiments, preparation of the necessary equipment, the development of protocols and design of primers for PCR.2
T-L-2Isolation, purification and quantification of plant DNA.4
T-L-3Methods of generating DNA markers (ISSR, SSR, AFLP, STS,CAPS). Comparing the conditions of separation and detection methods.6
T-L-4Choice of molecular markers method for cultivar identification.4
T-L-5Protection of property rights to the varieties using marker techniques4
20
wykłady
T-W-1Methods of detecting DNA and protein variation by molecular markers in plants.2
T-W-2An overview of the most important techniques for generating molecular markers.4
T-W-3The possibility of using molecular techniques in the diagnosis of plants.2
T-W-4Applications of DNA Fingerprinting in Plant Sciences.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1participation in laboratory20
A-L-2self-study of the literature5
A-L-3knowledge necessary software5
A-L-4prepare to pass the practical7
37
wykłady
A-W-1participation in lecture10
A-W-2self-study of the literature15
A-W-3prepare to the written exam12
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lecture
M-2laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: practical exercise
S-2Ocena podsumowująca: written exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_W01
Student will know the most useful techniques of molecular marker identification
C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_U01
Students will know how to conduct experiment for identifcation diagnostic problem.
C-1T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-3M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_K01
Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation.
C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_??_W01
Student will know the most useful techniques of molecular marker identification
2,0
3,0student knows the basic techniques for generating molecular markers and their usefulness in the diagnosis of plants.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_??_U01
Students will know how to conduct experiment for identifcation diagnostic problem.
2,0
3,0Student can design a research experiment yourself, choose the right technology to meet the needs, describe the results at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_??_K01
Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation.
2,0
3,0Student has acquired the competence to work in groups, he understands the need for training.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weising K., Nybom H., Wolf K., Kahl G, DNA Fingerprinting in Plants: Principles, Methods and Aplications, CRC Press Taylor and Francis Group, Boka Raton, 2005, II

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Planning of experiments, preparation of the necessary equipment, the development of protocols and design of primers for PCR.2
T-L-2Isolation, purification and quantification of plant DNA.4
T-L-3Methods of generating DNA markers (ISSR, SSR, AFLP, STS,CAPS). Comparing the conditions of separation and detection methods.6
T-L-4Choice of molecular markers method for cultivar identification.4
T-L-5Protection of property rights to the varieties using marker techniques4
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Methods of detecting DNA and protein variation by molecular markers in plants.2
T-W-2An overview of the most important techniques for generating molecular markers.4
T-W-3The possibility of using molecular techniques in the diagnosis of plants.2
T-W-4Applications of DNA Fingerprinting in Plant Sciences.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1participation in laboratory20
A-L-2self-study of the literature5
A-L-3knowledge necessary software5
A-L-4prepare to pass the practical7
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lecture10
A-W-2self-study of the literature15
A-W-3prepare to the written exam12
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_??_W01Student will know the most useful techniques of molecular marker identification
Cel przedmiotuC-1Knowledge on the methods of identification plants genotypes on a molecular level.
Treści programoweT-W-1Methods of detecting DNA and protein variation by molecular markers in plants.
T-W-3The possibility of using molecular techniques in the diagnosis of plants.
T-W-4Applications of DNA Fingerprinting in Plant Sciences.
T-W-2An overview of the most important techniques for generating molecular markers.
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student knows the basic techniques for generating molecular markers and their usefulness in the diagnosis of plants.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_??_U01Students will know how to conduct experiment for identifcation diagnostic problem.
Cel przedmiotuC-1Knowledge on the methods of identification plants genotypes on a molecular level.
Treści programoweT-L-2Isolation, purification and quantification of plant DNA.
T-L-4Choice of molecular markers method for cultivar identification.
T-L-5Protection of property rights to the varieties using marker techniques
T-L-1Planning of experiments, preparation of the necessary equipment, the development of protocols and design of primers for PCR.
T-L-3Methods of generating DNA markers (ISSR, SSR, AFLP, STS,CAPS). Comparing the conditions of separation and detection methods.
Metody nauczaniaM-2laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: practical exercise
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can design a research experiment yourself, choose the right technology to meet the needs, describe the results at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_??_K01Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation.
Cel przedmiotuC-1Knowledge on the methods of identification plants genotypes on a molecular level.
Treści programoweT-W-1Methods of detecting DNA and protein variation by molecular markers in plants.
T-W-3The possibility of using molecular techniques in the diagnosis of plants.
T-W-4Applications of DNA Fingerprinting in Plant Sciences.
T-W-2An overview of the most important techniques for generating molecular markers.
T-L-2Isolation, purification and quantification of plant DNA.
T-L-4Choice of molecular markers method for cultivar identification.
T-L-5Protection of property rights to the varieties using marker techniques
T-L-1Planning of experiments, preparation of the necessary equipment, the development of protocols and design of primers for PCR.
T-L-3Methods of generating DNA markers (ISSR, SSR, AFLP, STS,CAPS). Comparing the conditions of separation and detection methods.
Metody nauczaniaM-1lecture
M-2laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
S-1Ocena formująca: practical exercise
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has acquired the competence to work in groups, he understands the need for training.
3,5
4,0
4,5
5,0