Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu GEOGRAPHIC INFORMATION SYSTEMS IN ENVIRONMENT PROTECTION AND SPATIAL PLANNING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | GEOGRAPHIC INFORMATION SYSTEMS IN ENVIRONMENT PROTECTION AND SPATIAL PLANNING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Podlasiński <Marek.Podlasinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic informatics knowledge |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Developing of basis theoretical knowledge on geospatial subjects. Gaining a practical understanding of GIS concepts, techniques and real world applications, understanding the technical language of GIS, gaining practical experience using basic GIS tools |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Methods of data implementing and integrating in GIS: scanning, digitizing, georeferencing | 4 |
T-A-2 | Frequently used GIS analysis – reclassification, buffering, logic operations, map comparison, time series analysis, landscape analysis, thematic mapping, etc. | 14 |
T-A-3 | GIS analysis and visualization methods in environmental sciences | 6 |
T-A-4 | GPS data and their use in GIS | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Data sources for geospatial sciences | 2 |
T-W-2 | Cartographic base in GIS – projections, scale, coordinate systems, map types, visualization of geospatial data | 4 |
T-W-3 | Data models in GIS – vector and raster | 2 |
T-W-4 | GIS analysis and visualization methods in environmental sciences | 5 |
T-W-5 | Legal and copyright aspects of GIS practices | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation | 30 |
A-A-2 | mini-projects | 18 |
A-A-3 | self-study | 15 |
63 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | lectures participation | 15 |
A-W-2 | home mini-projects | 15 |
A-W-3 | self-study | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures, mini projects, practical exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: project work/grade work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student has the knowledge about theoretical aspects of GIS, data models, basic analytic methods and procedures, data sources, geographic and cartographic background. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student has practical abilities of operations on different data types, basic geographic analysis, import/export procedures and operations used commonly in environmental policies processes | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student demonstrates understanding of importance of spatial analysis for ensuring environmental policies and development of natural sciences | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student has the knowledge about theoretical aspects of GIS, data models, basic analytic methods and procedures, data sources, geographic and cartographic background. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the theoretical foundations of GIS. Can characterize models of digital presentation of spatial phenomena. Knows the basic cartographic mapping systems used in Poland and in the world. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student has practical abilities of operations on different data types, basic geographic analysis, import/export procedures and operations used commonly in environmental policies processes | 2,0 | |
3,0 | Knows how to carry out the selected spatial analysis related to the location of wind farms. Hasd practical abilities of operations on differenta data types, basic geographic analysis, import/export procedures and operatioons used commonly in environmental policies processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student demonstrates understanding of importance of spatial analysis for ensuring environmental policies and development of natural sciences | 2,0 | |
3,0 | Can give and apply at least 5 different examples for spatial analysis use in environmental policies and development of natural sciences. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Longley, P. M. Goodchild, D. Maguire and D. Rhind., Geographic Information Systems and Science, John Wiley and Sons., 2007
- Eastman J.R, Idrisi TAiga. User’s Guide, Clarck Labs, 2011