Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu AGROPHYSICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | AGROPHYSICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | basic of physics, basic of general ghemistry, physiology of plants |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Presentation of the most important concepts, principles, laws and theories of physics to the extent necessary for correct understanding and interpretation of processes occurring in nature. |
C-2 | Developing students' active attitude towards the acquired knowledge, in particular in terms of using it for independent interpretation of the observed phenomena and processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Agrophysics - subject, scope and research objects | 2 |
T-W-2 | Soil–Water–Plant–Atmosphere Relationship | 2 |
T-W-3 | Influence of physical and physicochemical properties of soils on the growth, yield and fertilization efficiency of crops. | 4 |
T-W-4 | Physical and technological properties of plant materials. | 4 |
T-W-5 | Mechanical properties of cereal grains. | 2 |
T-W-6 | Using of luminescence methods in soil and plant studies. | 4 |
T-W-7 | Statistical methods in agrophysics. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in the lecutre | 20 |
A-W-2 | reading the recommended literuture | 15 |
A-W-3 | consultations | 5 |
A-W-4 | preparing to pass the exam | 11 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture/multi-media presentation |
M-2 | discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessmant of the participation in the discussion |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam - test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 Student describes and explains the physical nature of phenomena based on the laws of physics. Student defines the basic and derived physical parameters and units according to SI. | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters, units. | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 Student demostrates understanding of the physical phenomena occuring in the nature. Student is aware of the need of self-eductaion. | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 Student describes and explains the physical nature of phenomena based on the laws of physics. Student defines the basic and derived physical parameters and units according to SI. | 2,0 | |
3,0 | Student describes the subject matter to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters, units. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 Student demostrates understanding of the physical phenomena occuring in the nature. Student is aware of the need of self-eductaion. | 2,0 | |
3,0 | Student demostrates partial understanding of the physical phenomena occuring in the nature. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Gliński, J. Horabik, J. Lipiec, W.E.H. Blum, J. de Baerdemaeker, Ch. W. Finkl, R. Horn, Y. Pachepsky, E. V. Shein, K. Konstankiewicz, Encyclopedia of Agrophysics - Encyclopedia of Earth Sciences Series, Springer, The Netherlands, 2011
- H. Willard, L. Merritt, J. Dean, Instrumental Methods of Analysis, Wadsworth Publishing Company, New York, 1988
Literatura dodatkowa
- A. H. Cromer, Physics for the life sciences, McGraw-Hill Book Company, New York, 1977
- journal, International Agrophysics, Institute of Agrophysics, Polish Academy of Sciences, Lublin, Poland