Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Mechanical design in Solidworks:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanical design in Solidworks | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechatroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Dolata <Michal.Dolata@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Course on basics of mechanics. Some knowledge on CAD systems is also welcomed |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The lecture gives basic knowledge on designing mechanical structures. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Computer aided system for designing mechanical structures | 2 |
T-P-2 | Selection of the designed device and formulation of a list of design requirements | 4 |
T-P-3 | Conceiving, evaluating solutions and selecting a design solution | 4 |
T-P-4 | Analysis of the possibility of using COTS in the designed device | 2 |
T-P-5 | Modeling of non-standard parts | 4 |
T-P-6 | Analysis of the possibility of parameterizing part models | 2 |
T-P-7 | Verification of the technology of the structure | 4 |
T-P-8 | Modeling of components and assemblies | 4 |
T-P-9 | Preparation of technical documentation of the design | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Design of mechanical structures: structure of the design and construction process, problem formulation and analysis, design requirements, conception, evaluation and selection of design solutions | 5 |
T-W-2 | Techniques for designing parts and assemblies | 2 |
T-W-3 | Components of the shelf (COTS) in the design process | 2 |
T-W-4 | Designing using variable part configurations | 2 |
T-W-5 | Technical documentation in CAD systems | 2 |
T-W-6 | An example of developing a machine component design | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Classes attendance | 30 |
A-P-2 | Individual conceptual work | 20 |
A-P-3 | Development of design technical documentation | 20 |
A-P-4 | Project consultations | 5 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendance | 15 |
A-W-2 | Preparation for the final test | 5 |
A-W-3 | consultation | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Tutorials |
M-3 | Project development |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Regular checking-up of progress in students projects |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project evaluation |
S-3 | Ocena podsumowująca: Lecture test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_W01 Student gains basic knowledge on designing mechanical structures and understands the holistic nature of design process. Student is able to: formulate the design problem, characterize the structure of the design process, and select tools supporting the design process | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_U01 Student is able to select tools supporting the design process and develop a project in terms of selected elements of the mechanical structure | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-9, T-P-6, T-P-7, T-P-5, T-P-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_K01 Student can think and act in creative way, is able to work in team | — | — | C-1 | T-P-6, T-P-9, T-P-4, T-P-5, T-P-8, T-P-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_W01 Student gains basic knowledge on designing mechanical structures and understands the holistic nature of design process. Student is able to: formulate the design problem, characterize the structure of the design process, and select tools supporting the design process | 2,0 | |
3,0 | Students possessed basic knowledge in the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_U01 Student is able to select tools supporting the design process and develop a project in terms of selected elements of the mechanical structure | 2,0 | |
3,0 | Students possessed basic knowledge in the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM-34_K01 Student can think and act in creative way, is able to work in team | 2,0 | |
3,0 | Students possessed basic competences in the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ammar Grous, Applied mechanical design, Wiley-ISTE, London, 2018, 1st
- Ansel C. Ugural, Mechanical design of machine components, Taylor & Francis;, 2016, 2nd edition
- Antonino Risitano, Mechanical Design, CRC Press/Taylor & Francis Group, 2011