Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Modeling and Simulation of Manufacturing Systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modeling and Simulation of Manufacturing Systems | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of Manufacturing Systems |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This course deals with the technique of simulation. Simulation is often used to support management and design decisions in complex production systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The laboratory will be given in a computer lab, where the corresponding production systems are modeled and the performance measures are analyzed using standard simulation software. During the course, the students will work on several assignments and cases. | 45 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to modeling and simulation. What is modeling of Manufacturing Systems? What is Simulation of Manufacturing Systems? Schematic of a simulation study. How to develop simulation Model? How to design a simulation experiment? How to perform Simulation Analysis? An example. What makes a problem suitable for simulation modeling and analysis? Simulation software – Plant Simulation. This course can be delivered in English or German. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Doing lab works | 45 |
A-L-2 | Writing reports | 10 |
A-L-3 | Preparation to discusion on the raparts | 10 |
A-L-4 | Studying literature | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 15 |
A-W-2 | Studying books, searching internet | 10 |
A-W-3 | Preparing to exam | 25 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, laboratory and workshop. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Student attendance and participation in class sessions play a vital role in successful course completion. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Students will be expected to complete written tests, projects, and homework assignments as specified by the teacher |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_W01 Students have basic knowledge on methods of description, modeling and simulation of mechanical and mechatronic systems as well as production processes. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_U01 Upon successful completion of this course the student should be able to prepare data and models and carry out computer simulations of mechatronic systems and typical production processes. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_K01 Students can effectively work in a team. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_W01 Students have basic knowledge on methods of description, modeling and simulation of mechanical and mechatronic systems as well as production processes. | 2,0 | |
3,0 | Students possessed basic knowledge in the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_U01 Upon successful completion of this course the student should be able to prepare data and models and carry out computer simulations of mechatronic systems and typical production processes. | 2,0 | |
3,0 | During the test student can solve above 65% of problems. Student can write repots from laboratory works. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_WM35_K01 Students can effectively work in a team. | 2,0 | |
3,0 | Student can effectively work in team | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Steffen Bangsow, Tecnomatix Plant Simulation, Modeling and Programming by Means of Examples, Springer, Cham Heidelberg New York Dordrecht London, 2015
- Jardzioch A. jaskowski J., MODELING OF HIGH STORAGE SHEET DEPOT WITH PLANT SIMULATION, Adv. Sci. Technol. Res. J. 2013; 7(17):14-22, Adv. Sci. Technol. Res. J. 2013; 7(17):14-22, 2013, Adv. Sci. Technol. Res. J. 2013; 7(17):14-22