Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Computer System Architecture:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer System Architecture | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Digital design. Basics of Electronics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Processor programming on different architectures. |
C-2 | Knowledge of history and concepts of current processor and computer design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | PC Mainboard. | 2 |
T-L-2 | Assembler language for x86 processor - native program. | 4 |
T-L-3 | Assembler for x86 - stack and mixing C and assembler. | 4 |
T-L-4 | Communication port programming (Visual Studio). | 2 |
T-L-5 | Sound card programming. | 4 |
T-L-6 | Camera programming. | 2 |
T-L-7 | ARM processor programming | 2 |
T-L-8 | FPGA programming (as an alternative to von Neumann processor). | 2 |
T-L-9 | Project. | 6 |
T-L-10 | SSE and vector units. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Von Neumann machine and history of computer architectures. | 2 |
T-W-2 | Execution and control unit functionality (on example of x86 and PIC architecture). | 5 |
T-W-3 | Memory hierarchy and cache memory (its influence on efforts on program code optimization in particular) | 2 |
T-W-4 | ARM architecture and low power designs (like palmtops, smartphones) | 4 |
T-W-5 | Protected mode and its influence on modern operation systems, driver design for MS Windows and Linux systems | 2 |
T-W-6 | Instruction Level Paralellism (especially superscalar and VLIW/DSP architectures) | 4 |
T-W-7 | Modern PC microprocessors | 5 |
T-W-8 | Supercomputers and networks of computers aimed to solve particular problems | 2 |
T-W-9 | Reconfigurable systems and modern alternatives to von Neumann machines. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratories. | 30 |
A-L-2 | Individual work | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Individual work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratories |
M-3 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Laboratories project. |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory raports. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Exam. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student knows fundamental processor structures and can describe them. | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-7 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student can programm basic codes in the assembler language. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
WM-WI_1-_??_U02 Student can program code for basic peripheral devices. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-7, T-L-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student knows fundamental processor structures and can describe them. | 2,0 | |
3,0 | Student knows fundamental processor architectures and can describe their basic components. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student can programm basic codes in the assembler language. | 2,0 | |
3,0 | Student can write programm based on the selected instructions of the assembler language. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WI_1-_??_U02 Student can program code for basic peripheral devices. | 2,0 | |
3,0 | Student can write program for selected basic peripheral devices. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Stallings, Computer Organization and Architecture, Prentice Hall, 2003
- J. Stokes, Inside the Machine, No Starch Press
- J. Silc, B. Robic, T Ungerer, Processor Architecture From Dataflow to Superscalar and Beyond, Springer Verlag, 1999
- K. Kaspersky, Code Optimization: Effective Memory Usage, A-List Publishing
Literatura dodatkowa
- W. Oney, Programming the Microsoft Windows Driver Model, Microsoft Press
- P. Raghavan, A. Lad, S. Neelakandan, Embedded Linux System Design and Development, Auerbach Publications