Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Database systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Database systems | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Design of relational databases SQL language proficiency Practical knowledge of MS SQL Server. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | ERD diagrams. Database schema modelling. | 4 |
T-L-2 | SQL - data definition language: CREATE DABABASE, CREATE TABLE, ALTER TABLE, INSERT, UPDATE, DELETE, TRUNCATE, DROP TABLE. | 6 |
T-L-3 | SQL - data manipulation language: SELECT, WHERE, GROUP BY, ORDER BY, HAVING | 6 |
T-L-4 | SQL: data manipulation language: JOINS, subqueries. | 6 |
T-L-5 | Indexes, query execution planning, EXPLAIN | 2 |
T-L-6 | eXtensible Markup Language | 4 |
T-L-7 | Privileges | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Relational model of data. Database management system | 2 |
T-W-2 | Entity Relationship Diagrams. Relational database modelling. | 4 |
T-W-3 | Structured Query Language (SQL) | 4 |
T-W-4 | Normal forms and functional dependencies. | 4 |
T-W-5 | Transactions, ACID, logging, concurrency, conflict seriazability, locking, deadlocks. | 4 |
T-W-6 | I/O model and indexing | 2 |
T-W-7 | Joins: nested loop join, block nested loop join, index nested loop join, sort-merge join, hash join. | 4 |
T-W-8 | Relational algebra and query optimization. | 2 |
T-W-9 | eXtensible Markup Language (XML) | 2 |
T-W-10 | Database security: discretionary access control, role-based access control, mandatory access control. SQL injections. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in classes. | 30 |
A-L-2 | Homework | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in classes | 30 |
A-W-2 | Homework | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student is able to describe various types of databases. Student is able to explain query optimization process in BDMS. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student is able to design a database. Student is able to freely create SQL code. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student is able to describe various types of databases. Student is able to explain query optimization process in BDMS. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe differences between relational, semi-structured and non relational databases. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student is able to design a database. Student is able to freely create SQL code. | 2,0 | |
3,0 | Student can design a mid-size database and code it using SQL. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Garcia-Molina, Ullman, Widom, Database Systems. The complete book, Pearson, Upper Saddle River, 2009
- Ramez Elmasri, Shamkant B. Navathe, Fundamentals of Database Systems, Pearson, Boston, 2016, 7