Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction Python Programming:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction Python Programming | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Presentation of Python programming rules and syntax. |
C-2 | Developing practical programming skills in Python. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The work environment. The first program. | 2 |
T-L-2 | Exercises in procedural programming. | 20 |
T-L-3 | Exercises in object-oriented programming. | 8 |
T-L-4 | Exercises in reading and writing to text, binary and XML files. | 4 |
T-L-5 | Debuging and testing. | 2 |
T-L-6 | The final project. | 7 |
T-L-7 | The examination of the final project. | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic information about Python and programming environments. | 1 |
T-W-2 | Introduction to procedural programming (types of variables, complex data types, collections, arithmetical and logical operators, programm control commands, functions, input/output operations, lists, tuples, sets, dictionaries) | 4 |
T-W-3 | Programm control command (conditional instruction, loops, exeption handling). | 2 |
T-W-4 | Modules and packages. Python language libraries. | 1 |
T-W-5 | Files support - reading and saving to binary, text and XML files. | 1 |
T-W-6 | Object-oriented programming (classes, atributes, methods). Class inheritance and polymorphism. Own data types and colletions. Class decorators. | 2 |
T-W-7 | Debugging, testing. | 2 |
T-W-8 | The final test. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participations in laboratory. | 45 |
A-L-2 | Own activity. | 40 |
A-L-3 | Preapration to the final project and its examination. | 15 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Preparation to the final test. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with presentations and examples. |
M-2 | Laboratory: self-solving tasks with the support of the teacher. |
M-3 | The final programming project. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The final test. |
S-2 | Ocena formująca: Labaratory: current assessment od learning process and the assessment of the final project. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 After the course the student is able to understand the basic programming constructs of Python language | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student is able to use basic programming constructs of Python language and he/she is able to write the small-scale Python scripts | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 After the course the student is able to understand the basic programming constructs of Python language | 2,0 | |
3,0 | The student knows Python constructs and is able to understand a code example. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student is able to use basic programming constructs of Python language and he/she is able to write the small-scale Python scripts | 2,0 | |
3,0 | Student can write a simple Python script | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Charles Severance, Python for everybody, 2016
- Programming Python, Mark Lutz, O'Reilly Media, USA, 2011