Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Tourism Business in the European Union:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Tourism Business in the European Union | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Principles of Economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students learn about basic issues of tourism business in European Union and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism policy, financing and statistics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | 1. Tourism statistics - arrivals, receipts, expenditure and other economic indicators 2. Information sources in the field of tourism 3. Financing of the programs in the field of tourism 4. Tourism policy in the EU | 12 |
T-P-2 | Writing models (projects) | 18 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Introduction 2. The importance of tourism in EU 3. Position of tourism in the organizational structure of EU 4. Competences of EU in the field of tourism 5. Directives-solutions of EU in the field of tourism | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Attendance | 30 |
A-P-2 | Literature overview | 70 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 10 |
A-W-2 | Literature overview | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Classes will be conducted in lecture and discussion format promoting extensive student participation in case studies. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: A case study presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Student characterizes and identifies the key issues of tourism business in EU | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_TBE_U01 During their studies, students will acquire skills in: -managing a tourist company in the EU, -market analysis and market research, -marketing of tourist services, -tourist service in the EU, -the use of e-tourism technologies in the EU. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_TBE_K01 Students will be prepared to run their own tourist enterprise and work in hotels, travel agencies, tourist transport companies, catering facilities, recreation and wellness centers, SPA & Wellness facilities as well as culture and leisure time animation units | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Student characterizes and identifies the key issues of tourism business in EU | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of tourism business in EU | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_TBE_U01 During their studies, students will acquire skills in: -managing a tourist company in the EU, -market analysis and market research, -marketing of tourist services, -tourist service in the EU, -the use of e-tourism technologies in the EU. | 2,0 | |
3,0 | Students will acquire skills in managing a tourist company in the EU. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_TBE_K01 Students will be prepared to run their own tourist enterprise and work in hotels, travel agencies, tourist transport companies, catering facilities, recreation and wellness centers, SPA & Wellness facilities as well as culture and leisure time animation units | 2,0 | |
3,0 | Students will be prepared to run their own tourism business in the EU. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bhatia, A. K., International Tourism, Sterling Publishers, New Delhi, 1998, 1998