Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Mathematics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Oesterreich <Maciej.Oesterreich@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Foundations of mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining basic knowledge of mathematical analysis and linear algebra |
C-2 | Students will obtain skills in: finding local and global extremum of functions, matrix operations, solving systems of linear equations, application of computer software to solving mathematical problems |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Examinating the course of function variability. Creating functions graphs using computer programs | 4 |
T-L-2 | Calculating partial derivatives of functions of two or more variables | 6 |
T-L-3 | Extremum problems - traditional and computer solving | 4 |
T-L-4 | Practical test 1 | 1 |
T-L-5 | Matrix operations. Finding the inverse matrix | 6 |
T-L-6 | Solving matrix equations | 4 |
T-L-7 | Solving systems of linear equations | 4 |
T-L-8 | Practical test 2 | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The derivative of a function of one variable. Partial derivatives of functions of two or more variables | 2 |
T-W-2 | Extremes of functions | 2 |
T-W-3 | Matrix theory | 3 |
T-W-4 | Systems of linear equations | 2 |
T-W-5 | Theory test | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for the classes | 25 |
A-L-3 | Preparation for practical tests | 20 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 10 |
A-W-2 | Own work | 5 |
A-W-3 | Preparation for theory test | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with multimedial presentation |
M-2 | Exercises during laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: In-class activity and participation |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written tests |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_W01 The student will gaining basic knowledge of mathematical analysis and linear algebra | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_U01 The student can use the learned definitions and theorems of mathematical analysis to solve practical tasks | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
WM-WEKON_1-_MATT_U02 The student will obtain skills in: finding local and global extremum of functions, matrix operations, solving systems of linear equations, application of computer software to solving mathematical problems | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_K01 The student mastered the principles of individual and group work | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-8, T-L-6, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_W01 The student will gaining basic knowledge of mathematical analysis and linear algebra | 2,0 | |
3,0 | The student has basic knowledge about presented branches of mathematics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_U01 The student can use the learned definitions and theorems of mathematical analysis to solve practical tasks | 2,0 | |
3,0 | The student can solve typical simple exercises of higher mathematics in selected topics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_MATT_U02 The student will obtain skills in: finding local and global extremum of functions, matrix operations, solving systems of linear equations, application of computer software to solving mathematical problems | 2,0 | |
3,0 | The student is able to: - calculate derivatives of functions, - perform elements of the analysis of the function variability course, - perform operations on matrices and solve the system of equations using computer software | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_MATT_K01 The student mastered the principles of individual and group work | 2,0 | |
3,0 | The student organizes individual and group work guided by the teacher's instructions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.Pemberton, N.Rau, Mathematics for Economists, Manchester University Press, 2012
- Dr. SC Aggarwal, Dr. RK Rana, Basic Mathematics for Economists, FK Publications, 2010
Literatura dodatkowa
- Babula E., Czerwonka L., Mathematical applications in economics and management, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015