Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Corporate Governance:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Corporate Governance | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Wymiana Międzynarodowa - WEKON | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Gunta Grinberga-Zalite <gunta.birojs@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The purpose of the subject is to introduce students to the theoretical foundations of corporate governance and to develop an awareness of the practical problems associated with the interaction of the board, CEO and management, shareholders, auditors and other stakeholders of a corporation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | • International corporate governance. • Compensation, equity ownership, incentives, and the labor market for CEOs. • Optimal board structure, tradeoffs, and consequences. • Governance, organizational strategy, business models, and risk management. • Succession planning. • Financial reporting and external audit. • The market for corporate control. • Roles of institutional and activist shareholders. • Governance ratings • Corporate governance cases and practices | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 30 |
A-W-2 | project | 25 |
A-W-3 | case study | 20 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures: interactive teaching in order to engage students and stimulate their critical thinking. Conventional lectures will be enriched with video presentations and lectures given by the representatives from the practice. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: class discussion, attendance |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 Students have understanding of the main theoretical approaches to corporate governance aspects in a company and are aware of the most typical problems of corporate governance, their solution and the development of sustainable corporate governance programmes. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_COG_U01 Students will be able to: - communicate, in a concrete and precise way, the theoretical foundations of corporate governance - apply theories of corporate governance mechanisms to a company case study - provide examples of different types of corporate governance from the point of view of international and organizational differences | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_COG_K01 - Students will be able to critically and thoroughly analyze corporate governance mechanisms in a company case study - justify different types of corporate governance regarding the national context or type of organization | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 Students have understanding of the main theoretical approaches to corporate governance aspects in a company and are aware of the most typical problems of corporate governance, their solution and the development of sustainable corporate governance programmes. | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of corporate governance | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_COG_U01 Students will be able to: - communicate, in a concrete and precise way, the theoretical foundations of corporate governance - apply theories of corporate governance mechanisms to a company case study - provide examples of different types of corporate governance from the point of view of international and organizational differences | 2,0 | |
3,0 | Students will be able to communicate, in a concrete and precise way, the theoretical foundations of corporate governance | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_COG_K01 - Students will be able to critically and thoroughly analyze corporate governance mechanisms in a company case study - justify different types of corporate governance regarding the national context or type of organization | 2,0 | |
3,0 | - Students will be able to critically and thoroughly analyze corporate governance mechanisms in a company case study - justify different types of corporate governance regarding the national context or type of organization | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Larcker, David and Tayan, Brian, Corporate Governance Matters: A Closer Look at Organizational Choices and Their Consequences, Pearson Education, 2011