Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Human-Machine Interaction:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Human-Machine Interaction
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,40,62zaliczenie
laboratoriaL1 30 2,60,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic programming skills.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Learning how to design modules to improve the quality of human-machine interaction.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction, basic methods and tools supporting the design of human-machine interaction systems.2
T-L-2Computer graphics applications for user-machine interaction modelling.4
T-L-3Human face detection.4
T-L-4Facial expression analysis.6
T-L-5Human motion recognition: head and hand gestures.4
T-L-6Project and realisation of a basic interactive system.10
30
wykłady
T-W-1Introduction to human-machine interaction. The principal channels of communication as a medium in the communication process.3
T-W-2Virtual and augmented reality technologies in interaction systems.2
T-W-3Social robotics, current standards and regulations.2
T-W-4Simulators and serious games.2
T-W-5Assistive technology and adaptive tools to support people with disabilities.2
T-W-6User detection and recognition. Object recognition and manipulation.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in the laboratory course.30
A-L-2Preparation of reports for selected laboratory.14
A-L-3Participation in the consultation.4
A-L-4Preparation of final presentation of results.16
64
wykłady
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Individual preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for final exam.10
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Laboratory course.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Exam on the last lecture meeting.
S-2Ocena formująca: Grades based on tasks performed during laboratory classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_??_W01
Students gain knowledge about new trends in the field of human-machine interaction.
C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_??_U01
Ability to develop skills in designing modules to improve human-machine interaction.
C-1T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_??_W01
Students gain knowledge about new trends in the field of human-machine interaction.
2,0
3,0Basic knowledge about new trends in the field of human-machine interaction.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_??_U01
Ability to develop skills in designing modules to improve human-machine interaction.
2,0
3,0Students submit at least 50% of the reports.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Takayuki Kanda, Hiroshi Ishiguro, Human-Robot Interaction in Social Robotics, CRC Press, 2017
  2. Kerstin Dautenhahn, Alan H. Bond, Lola Canamero, Bruce Edmonds, Socially Intelligent Agents. Creating Relationships with Computers and Robots, Springer, 2002
  3. Yvonne Rogers, Helen Sharp, Jenny Preece, Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction, Willey, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction, basic methods and tools supporting the design of human-machine interaction systems.2
T-L-2Computer graphics applications for user-machine interaction modelling.4
T-L-3Human face detection.4
T-L-4Facial expression analysis.6
T-L-5Human motion recognition: head and hand gestures.4
T-L-6Project and realisation of a basic interactive system.10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to human-machine interaction. The principal channels of communication as a medium in the communication process.3
T-W-2Virtual and augmented reality technologies in interaction systems.2
T-W-3Social robotics, current standards and regulations.2
T-W-4Simulators and serious games.2
T-W-5Assistive technology and adaptive tools to support people with disabilities.2
T-W-6User detection and recognition. Object recognition and manipulation.4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in the laboratory course.30
A-L-2Preparation of reports for selected laboratory.14
A-L-3Participation in the consultation.4
A-L-4Preparation of final presentation of results.16
64
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Individual preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for final exam.10
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_??_W01Students gain knowledge about new trends in the field of human-machine interaction.
Cel przedmiotuC-1Learning how to design modules to improve the quality of human-machine interaction.
Treści programoweT-W-5Assistive technology and adaptive tools to support people with disabilities.
T-W-2Virtual and augmented reality technologies in interaction systems.
T-W-1Introduction to human-machine interaction. The principal channels of communication as a medium in the communication process.
T-W-3Social robotics, current standards and regulations.
T-W-4Simulators and serious games.
T-W-6User detection and recognition. Object recognition and manipulation.
Metody nauczaniaM-1Lecture.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Exam on the last lecture meeting.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge about new trends in the field of human-machine interaction.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_??_U01Ability to develop skills in designing modules to improve human-machine interaction.
Cel przedmiotuC-1Learning how to design modules to improve the quality of human-machine interaction.
Treści programoweT-L-1Introduction, basic methods and tools supporting the design of human-machine interaction systems.
T-L-6Project and realisation of a basic interactive system.
T-L-2Computer graphics applications for user-machine interaction modelling.
T-L-3Human face detection.
T-L-4Facial expression analysis.
T-L-5Human motion recognition: head and hand gestures.
Metody nauczaniaM-2Laboratory course.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Grades based on tasks performed during laboratory classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students submit at least 50% of the reports.
3,5
4,0
4,5
5,0