Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Signal Processing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Signal Processing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals and to develop practical skills useful in this field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Discrete-Time Signals | 2 |
T-L-2 | Fourier Transform Theorems | 5 |
T-L-3 | Discrete-Time Random Signals | 2 |
T-L-4 | z-Transform properties | 2 |
T-L-5 | Examples of filter design technique | 7 |
T-L-6 | Computation of the Discrete Fourier Transform (FFT analysis) | 4 |
T-L-7 | Fourier analysis of signals using the Discrete Fourier Transform | 6 |
T-L-8 | Discrete Hilbert Transforms properties | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to Discrete-Time Signals and Systems | 2 |
T-W-2 | Fourier Transform Theorems | 3 |
T-W-3 | The z-Transform | 3 |
T-W-4 | Sampling of Continuous-Time Signals | 4 |
T-W-5 | Transform analysis of Linear Time-Invariant Systems | 3 |
T-W-6 | Structures for Discrete-Time Systems | 2 |
T-W-7 | Filter Design Techniques | 6 |
T-W-8 | The Discrete Fourier Transform | 3 |
T-W-9 | Discrete Hilbert Transforms | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in lectures | 30 |
A-L-2 | Accomplishment of lab tasks | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Learning with lecture notes | 30 |
A-W-3 | Preparation to the final assessment | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | oral presentation (lectures), practical work in lab |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: grade, accomplishment of lab tasks |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-8, T-L-3, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-8, T-L-3, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of signals as well as on research methodology used in this field. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in signal processing. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has practical skills useful in this area regarding signal measurements (instrumentation, specialized software tools). | 2,0 | |
3,0 | Student has practical skills useful in signal processing. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Oppenheim A.V, Schafer R.W., Digital Signal Processing, 2001
- Oppenheim A.V, Schafer R.W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall; 2 edition, 1999
- Proakis J.G., Digital Signal Processing: Principles, Algorithms and Applications, Prentice Hall; 3rd edition, 1995
Literatura dodatkowa
- Smith S.W., The Scientist & Engineer's Guide to Digital Signal Processing, California Technical Pub; 1st edition, 1997