Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Introduction to Matlab:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Matlab | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Orłowski <Przemyslaw.Orlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic skills in mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the MATLAB environment |
C-2 | Being able to do simple calculations using MATLAB |
C-3 | Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB |
C-4 | Understand the main features of the MATLAB development environment |
C-5 | Use the MATLAB GUI effectively |
C-6 | Design simple algorithms to solve problems |
C-7 | Write simple programs in MATLAB to solve scientific and mathematical problems |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to computational tools: Matlab, Scilab, and Octave Matlab computer application, Matlab online, Matlab mobile application, reading sensors on the phone, Matlab drive. Opening and modifying the script, saving data. Matlab Publisher - generating reports in doc, pdf, and html formats. | 3 |
T-L-2 | Data types. Generating vectors, arrays. Regular and logical indexing. Basic array operations. Single and multidimensional arrays, integer and logical array indexing, array operations, joining, reducing, block operations. | 3 |
T-L-3 | Generating periodic signals with given parameters and shape: sine, rectangle, triangle, saw, pulse, trapezoid - symmetric and asymmetric variant, one- and two-half signal rectifiers. | 3 |
T-L-4 | Visualization: Line Plots, Image/Surface Plots. Creating graphs in 3D space for functions with 1 and 2 independent variables and in the form of a set of irregular points belonging to a certain surface. Determining cross-section of planes. | 3 |
T-L-5 | Programming: User Functions, Flow Control. -Defining input-output arguments, functions with a variable number of input and output variables, nested functions. Interactive functions and scripts (Live Script), interactive elements, export in the form of a report to a doc file. | 3 |
T-L-6 | Debugger and profiler – tools for diagnosing and correcting errors and assessing program execution time. On the example of the 1-dimensional Brownian motion model. | 3 |
T-L-7 | Accelerating program execution using parallel computation and the compiler. Data import from Excel. | 3 |
T-L-8 | Designing an interactive GUI using AppDesigner. | 3 |
T-L-9 | Simulink – solving and simulation of differential equations by the transformation into a block diagram. | 3 |
T-L-10 | Symbolic calculations, solving algebraic equations, and systems of equations. | 3 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Project related to selected computational topic. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Particiaption in Labs | 30 |
A-L-2 | Selfstudy | 25 |
A-L-3 | Preparation for Labs | 10 |
A-L-4 | Reports preparation | 7 |
A-L-5 | Preparation to the final assessment | 3 |
75 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Presence | 30 |
A-P-2 | Reports preparation | 10 |
A-P-3 | Selfstudy | 25 |
A-P-4 | Consultations with the teacher | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | demonstration |
M-2 | simulation |
M-3 | work using computer and Matlab software |
M-4 | practical exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: accomplishment of the lab tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: final assesment and validation of the report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_??_W01 Understand the main features of the MATLAB development environment | — | — | C-1, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_??_U01 Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB | — | — | C-2, C-3, C-5, C-6, C-7 | T-P-1 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_??_W01 Understand the main features of the MATLAB development environment | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge about Matlab | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_??_U01 Being able to carry out simple numerical computations and analyses using MATLAB | 2,0 | |
3,0 | Student can do basic calculations using Matlab | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Matlab Manuals, Mathworks Inc., 2019
- SIMULINK Model-Based and System-Based Design Using Simulink, Mathworks Inc., 2019
- MATLAB Getting Started Guide, Mathworks Inc., 2019, http://www.mathworks.com/help/pdf_doc/matlab/getstart.pdf
Literatura dodatkowa
- MATLAB Central (script, toolbox, blog, newsgroup) http://www.mathworks.com/matlabcentral/