Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Programmable Logic Devices:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programmable Logic Devices | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Miłosławski <Tomasz.Miloslawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on digital circuits and informatics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide knowledge on programmable logic devices and their use in modern digital system design |
C-2 | Student will be able to describe the building blocks in modern CPLD and FPGA integrated circuits. Student will be able to design and test simple digital apliances using programmable IC's and hardware description language. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to the programming environment and laboratory board | 2 |
T-L-2 | Implementation of combinational circuits. Part 1. | 2 |
T-L-3 | Implementation of combinational circuits. Part 2. | 2 |
T-L-4 | Register circuits. Part 1 – synchronous flip-flops and shift register. | 2 |
T-L-5 | Register circuits. Part 2 – counters. | 2 |
T-L-6 | The implementation of synchronous machines in programmable logic devices. Elimination of switches contact debouncing. | 2 |
T-L-7 | VGA video generator in the FPGA structure. | 2 |
T-L-8 | Final test. | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Design and testing of various digital systems designed using FPGA laboratory boards. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Categorization of programmable logic devices. | 1 |
T-W-2 | Design systems for SPLD and CPLD. Configuration memory. | 2 |
T-W-3 | Properties and configuration of logic blocks (LUT, FF) and I/O in FPGA. Specialized blocks – RAM, multipliers. Distribution of clock signals (PLL, DLL). | 2 |
T-W-4 | Metastability. Abstraction levels in digital systems description. | 1 |
T-W-5 | Elements of VHDL. | 6 |
T-W-6 | Designing paths. Design environments for FPGA design. JTAG. Systems on Chip. Structured ASIC. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Presence | 15 |
A-L-2 | Preparation | 20 |
35 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Presence | 15 |
A-P-2 | Project reports preparation | 25 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence | 15 |
A-W-2 | Selfstudy | 6 |
A-W-3 | Test preparation | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | work in laboratory |
M-3 | Projects design |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: written assessment |
S-3 | Ocena podsumowująca: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 Student will be able to describe the building blocks in modern CPLD and FPGA integrated circuits. | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 Student will be able to design and test simple digital apliances using programmable IC's and hardware description language. | — | — | C-2 | T-L-5, T-L-2, T-L-8, T-L-7, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 Student will be able to describe the building blocks in modern CPLD and FPGA integrated circuits. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic knowledge in construction and features of modern CPLD and FPGA IC's. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 Student will be able to design and test simple digital apliances using programmable IC's and hardware description language. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic skills to implement basic digital systems in modern CPLD and FPGA IC's. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Skahill K., VHDL. Design of programmable logic devices, Prentice Hall, 2001
- Sunggu Lee, Design of computers and other complex digital devices, Prentice Hall, 2000
- Zwolinski Mark, Digital System Desin withVHDL., Pearson Education Limited, 2004, 2
Literatura dodatkowa
- Oldfield J. V., Dorf R. C., Reconfigurable Logic for Rapid Prototyping and Implementation of Digital Systems, John Wiley&Sons, NY, 1995
- Ashenden Peter J., VHDL Tutorial, Ashenden Designs PTY Ltd, 2004