Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Biomedical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biomedical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics, Physics, Informatics, Electronics, Signal theory, Signal processing, Biomedical Engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biosignals and to develop practical skills useful in this field. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Biosignal acquisition, processing and analysis using specialized equipment (sensors, transducers, amplifiers etc.) and software tools - LabView. | 6 |
T-L-2 | Chosen biosignals analysis using software tools: MATLAB. | 8 |
T-L-3 | Chosen biosignals analysis using software tools - LabView. | 8 |
T-L-4 | Filtration of recorded biomedical signals. | 2 |
T-L-5 | Assembly and test of heart rate monitor. | 2 |
T-L-6 | Assembly and test circuit of EMG sensor. | 2 |
T-L-7 | Wireless biomedical signal transfer. | 2 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Using computer tools in processing and analysis of biological signals | 8 |
T-P-2 | Implementing algorithms applied to different biosignals. | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Biosignals: definitions, classification. Bio-measurements: (bio)sensors, electrodes, transducers, amplifiers. | 4 |
T-W-2 | Methods and techniques of biosignal acquisition, processing and analysis. | 6 |
T-W-3 | Filtration of biomedical signals | 4 |
T-W-4 | Electrophysiology systems: ECG, EEG, EMG, ERG/VEP/P300. | 4 |
T-W-5 | Biosignal analysis in time and frequency domain: spectral analysis, FFT, STFT, time-frequency analysis, Wavelet Transformation. | 4 |
T-W-6 | Methods of statistical biosignal analysis. | 2 |
T-W-7 | MATLAB and LabView environments in biosignal processing and analysis, dedicated toolboxes. | 2 |
T-W-8 | Examples of advanced ECG, EEG, VEP/P300 processing and analysis. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Individual study with literature | 20 |
50 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Individual study with literature | 35 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Individual study with literature | 30 |
A-W-3 | Preparation to the final assessment | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | oral presentation (lectures), practical work in lab |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: grade, accomplishment of lab tasks |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biomedical signals as well as on research methodology used in this field. | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-P-2, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has practical skills useful in this area regarding bio-measurements (instrumentation, specialized software tools). | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-P-2, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on methods and techniques used in acquisition, processing and analysis of biomedical signals as well as on research methodology used in this field. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in biomedical signal processing and analysis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has practical skills useful in this area regarding bio-measurements (instrumentation, specialized software tools). | 2,0 | |
3,0 | Student has practical skills useful in biomedical signal processing and analysis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bronzino J. D. (ed.), Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, IEEE Press, 1995
- Shortliffe E. H., Perreault L. E, Medical informatics. Computer applications in Health Care, Addison-Wesley Publ. Comp., Readng, Mass, 1990
- Oppenheim, A.V. and Schafer W, Discrete-time signal processing, Prentice Hall, 1999
Literatura dodatkowa
- Qian S., Chen D., Joint time-frequency analysis. Methods and applications, Prentice-Hall, 1996