Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Computer 3D Graphics Applications for Robotics  :

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Computer 3D Graphics Applications for Robotics  
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,60,38zaliczenie
wykładyW1 15 1,40,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic programming skills.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Learning how to design and control robots in a 3D environment.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to robotic platforms and simulators.3
T-L-2The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.4
T-L-3Motion control techniques in three-dimensional space.2
T-L-4Obtaining data on human movement.2
T-L-5Robotic kinematics and simulation techniques.3
T-L-6Robot movements planning.4
T-L-7Robot modelling and control in a graphical environment for a selected situational context.12
30
wykłady
T-W-1Overview of the most common robotic platforms and simulators.3
T-W-2Robotic kinematics and simulation techniques.4
T-W-3Acquisition of 3D objects and motion control techniques in three-dimensional space. Techniques of analysis and synthesis of human movement. Obtaining data on human movement.3
T-W-4The use of three-dimensional graphics in the design of virtual representations of robots. Virtual and augmented reality in robotic systems.3
T-W-5The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in the laboratory course.30
A-L-2Preparation of reports for selected laboratory.14
A-L-3Participation in the consultation.4
A-L-4Preparation of final presentation of results.16
64
wykłady
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Individual preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for final exam.10
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Laboratory course.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Exam on the last lecture meeting.
S-2Ocena formująca: Grades based on tasks performed during laboratory classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_??_W01
Students gain knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. They will become familiar with current trends in social robotics.
C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_??_U01
Students develop skills in how to design and control robots in a 3D environment.
C-1T-L-6, T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-L-7, T-L-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_??_W01
Students gain knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. They will become familiar with current trends in social robotics.
2,0
3,0Basic knowledge about robot modelling and control in a graphical environment.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_??_U01
Students develop skills in how to design and control robots in a 3D environment.
2,0
3,0Students submit at least 50% of the reports.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kenny Erleben, Jon Sporring, Knud Henriksen, Henrik Dohlmann, Physics Based Animation, Charles River Media, 2005
  2. Lentin Joseph, Jonathan Cacace, Mastering ROS for Robotics Programming: Best practices and troubleshooting solutions when working with ROS, Packt Publishing, 2021, 3rd Edition

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to robotic platforms and simulators.3
T-L-2The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.4
T-L-3Motion control techniques in three-dimensional space.2
T-L-4Obtaining data on human movement.2
T-L-5Robotic kinematics and simulation techniques.3
T-L-6Robot movements planning.4
T-L-7Robot modelling and control in a graphical environment for a selected situational context.12
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Overview of the most common robotic platforms and simulators.3
T-W-2Robotic kinematics and simulation techniques.4
T-W-3Acquisition of 3D objects and motion control techniques in three-dimensional space. Techniques of analysis and synthesis of human movement. Obtaining data on human movement.3
T-W-4The use of three-dimensional graphics in the design of virtual representations of robots. Virtual and augmented reality in robotic systems.3
T-W-5The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in the laboratory course.30
A-L-2Preparation of reports for selected laboratory.14
A-L-3Participation in the consultation.4
A-L-4Preparation of final presentation of results.16
64
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Individual preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for final exam.10
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_??_W01Students gain knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. They will become familiar with current trends in social robotics.
Cel przedmiotuC-1Learning how to design and control robots in a 3D environment.
Treści programoweT-W-5The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.
T-W-2Robotic kinematics and simulation techniques.
T-W-3Acquisition of 3D objects and motion control techniques in three-dimensional space. Techniques of analysis and synthesis of human movement. Obtaining data on human movement.
T-W-1Overview of the most common robotic platforms and simulators.
T-W-4The use of three-dimensional graphics in the design of virtual representations of robots. Virtual and augmented reality in robotic systems.
Metody nauczaniaM-1Lecture.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Exam on the last lecture meeting.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge about robot modelling and control in a graphical environment.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_??_U01Students develop skills in how to design and control robots in a 3D environment.
Cel przedmiotuC-1Learning how to design and control robots in a 3D environment.
Treści programoweT-L-6Robot movements planning.
T-L-1Introduction to robotic platforms and simulators.
T-L-5Robotic kinematics and simulation techniques.
T-L-4Obtaining data on human movement.
T-L-2The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD.
T-L-7Robot modelling and control in a graphical environment for a selected situational context.
T-L-3Motion control techniques in three-dimensional space.
Metody nauczaniaM-2Laboratory course.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Grades based on tasks performed during laboratory classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students submit at least 50% of the reports.
3,5
4,0
4,5
5,0