Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Computer 3D Graphics Applications for Robotics :
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer 3D Graphics Applications for Robotics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic programming skills. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learning how to design and control robots in a 3D environment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to robotic platforms and simulators. | 3 |
T-L-2 | The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD. | 4 |
T-L-3 | Motion control techniques in three-dimensional space. | 2 |
T-L-4 | Obtaining data on human movement. | 2 |
T-L-5 | Robotic kinematics and simulation techniques. | 3 |
T-L-6 | Robot movements planning. | 4 |
T-L-7 | Robot modelling and control in a graphical environment for a selected situational context. | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Overview of the most common robotic platforms and simulators. | 3 |
T-W-2 | Robotic kinematics and simulation techniques. | 4 |
T-W-3 | Acquisition of 3D objects and motion control techniques in three-dimensional space. Techniques of analysis and synthesis of human movement. Obtaining data on human movement. | 3 |
T-W-4 | The use of three-dimensional graphics in the design of virtual representations of robots. Virtual and augmented reality in robotic systems. | 3 |
T-W-5 | The process of producing three-dimensional elements. Modeling in Blender and OpenSCAD. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the laboratory course. | 30 |
A-L-2 | Preparation of reports for selected laboratory. | 14 |
A-L-3 | Participation in the consultation. | 4 |
A-L-4 | Preparation of final presentation of results. | 16 |
64 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Individual preparation for lectures. | 10 |
A-W-3 | Preparation for final exam. | 10 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture. |
M-2 | Laboratory course. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Exam on the last lecture meeting. |
S-2 | Ocena formująca: Grades based on tasks performed during laboratory classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Students gain knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. They will become familiar with current trends in social robotics. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Students develop skills in how to design and control robots in a 3D environment. | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-L-7, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Students gain knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. They will become familiar with current trends in social robotics. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge about robot modelling and control in a graphical environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Students develop skills in how to design and control robots in a 3D environment. | 2,0 | |
3,0 | Students submit at least 50% of the reports. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kenny Erleben, Jon Sporring, Knud Henriksen, Henrik Dohlmann, Physics Based Animation, Charles River Media, 2005
- Lentin Joseph, Jonathan Cacace, Mastering ROS for Robotics Programming: Best practices and troubleshooting solutions when working with ROS, Packt Publishing, 2021, 3rd Edition