Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Issues in Contemporary Building Physics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Issues in Contemporary Building Physics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Building materials, generals of Civil engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding of physical phenomena in buildings releted to building physics. Skills to evaluation of hygrothermal state of construction details. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Measurements of thermal properties of isotropic materials in various states of moisture (Thermal conductivity, thermal diffusivity, heat capacity, temperature) | 2 |
T-L-2 | Building airtightness - airtightness measurement using the fan method | 2 |
T-L-3 | Measurement of lighting parameters | 2 |
T-L-4 | Measurements of thermal and non-thermal parameters of the microclimate of rooms - Assessment of thermal comfort using the PMV / PPD method | 2 |
T-L-5 | Applicationof thermovision in buildings - interpretation of thermograms | 2 |
T-L-6 | Thermal bridges simulations | 2 |
T-L-7 | Acoustic measurements in buildings | 2 |
T-L-8 | Evaluation test | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Airtightness of buildings | 2 |
T-W-2 | Lighting | 1 |
T-W-3 | Microclimate of rooms and estimation of the thermal transmittance | 2 |
T-W-4 | Thermal bridges | 2 |
T-W-5 | Thermovision in buildings | 2 |
T-W-6 | Windows | 1 |
T-W-7 | Building Acoustics | 2 |
T-W-8 | Elements influencing energy consumption in building, energy balance, energy potentioal of buildings | 2 |
T-W-9 | Final test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Paricipation in laboratory classes | 15 |
A-L-2 | Preperation for laboratory classes | 2 |
A-L-3 | Analysis of results and lreports preparation | 2 |
A-L-4 | Preparation for the evaluation test | 5 |
A-L-5 | Laboratory test | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Learning materials from lectures | 6 |
A-W-3 | Preparation for the test | 3 |
A-W-4 | Evaluation test | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Workshop |
M-3 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continous assesment |
S-2 | Ocena formująca: Reports assesment |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 Students knows and understands the knowledge in a field of hygrothermal and airtightness bahavior of madern buildings. | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_U01 Student can properly select and apply modern techniques for assesing physical phenomena in buildings releted to building physics | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-5 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_K01 Student is ready to evaluate the reliability of the obtained measurements and calulations results | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-2 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 Students knows and understands the knowledge in a field of hygrothermal and airtightness bahavior of madern buildings. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in field of hygrothermal and air tightness behavior of modern buildings. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_U01 Student can properly select and apply modern techniques for assesing physical phenomena in buildings releted to building physics | 2,0 | |
3,0 | Student properly select and is able to practically apply certain of modern techniques for assesing physical phenomena in buildings. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_K01 Student is ready to evaluate the reliability of the obtained measurements and calulations results | 2,0 | |
3,0 | Student is responsible for reliability of the obtained measurements and calculation results. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hegger M, Fuchs M, Stark T, Zeumer M, Energy Manual - Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhaeuser, Basel, Boston, Berlin, 2008
- Inocpera FP, DeWitt DP, Bergman TL, Lavine AS, Fundamentals of Heat and Mass Transfer - Sixth Edition, John Wiley & Sons, Hoboken, 2007
- McMullan R, Environmental Science in Building - Fifth Edition, Palgrave MacMilan, New York, 2006