Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Underground Structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Underground Structures
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 1,20,50zaliczenie
projektyP1 15 0,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic of soil mechanics and geotechnical engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquainting the student with complex problems of designing of the underground structures

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design exercises from underground structures. Soil/rock pressure calculations. Designing in stages of underground structure.15
15
wykłady
T-W-1Introduction to undeground structures. Types of undeground structures.4
T-W-2Shape of the cross section. Excavation and support systems.2
T-W-3Methods of tunneling and underground structures constructions.4
T-W-4Opencast methods. Excavation methods. New Austrian Tunneling Method. Continuous mechanised tunneling: TBM technologies.6
T-W-5Rock behaviour in tunneling design.4
T-W-6Monitoring and risk management in underground constructions.2
T-W-7Safety and ventilation of tunnels. Technical infrastructure, lighting, monitoring.4
T-W-8Tunnel designing. Soils and rocks pressure on support systems.2
T-W-9Socio-economic advantages of uderground structures. Tunnels impact on the environment. Test2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Presence at class15
A-P-2Design project of underground structure.4
A-P-3Consultation1
20
wykłady
A-W-1Presence at class30
A-W-2Final test1
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures method
M-2Project design method

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Countinous rating of student progress
S-2Ocena podsumowująca: Test
S-3Ocena podsumowująca: Test exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiIS_2-_null_W01
The student knows and understands solve complex geotechnical problems by himself by extending his knowledge about soil and rock mechanics and underground structures
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiIS_2-_null_U01
Student can design the underground structures in complex geotechnical conditions
C-1T-P-1, T-W-6, T-W-8M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiIS_2-_null_K01
Is ready to work with a group to achieve the desired engineering effect.
C-1T-W-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiIS_2-_null_W01
The student knows and understands solve complex geotechnical problems by himself by extending his knowledge about soil and rock mechanics and underground structures
2,0
3,0Student knows and understands a basic knowledge about underground structures.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiIS_2-_null_U01
Student can design the underground structures in complex geotechnical conditions
2,0
3,0Student can solve basic problems with design underground constructions.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiIS_2-_null_K01
Is ready to work with a group to achieve the desired engineering effect.
2,0
3,0Student is ready to responsibility in designing underground structures and he know how to estimate risk in underground structures .
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pietro Lunardi, Design and construction of tunnels, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Italy, 2008
  2. Otis Williams, Engineering and Design TUNNELS AND SHAFTS IN ROCK, Department of the Army U.S. Army Corps of Engineers Washington, Washington, 1997
  3. ITA WG Mechanized Tunnelling, Recommendations and Guidelines for Tunnel Boring Machines (TBMs), by ITA - AITES, www.ita-aites.org, 2000
  4. John A. Hudson, John P. Harrison, Engineering Rock Mechanics. An Introduction for the Principles, ELSEVIER SCIENCE, Amsterdam - Lausanne - New York - Oxford - Shannon - Singapore - Tokyo, 1997
  5. Zhen Dong Cui et al., Design of Underground Structures, Springer, Beijing, China, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Giulia Viggiani, Geotechnical Aspects of Underground Construction in Soft Ground, CRC Preis Taylor & Francis, New York, 2013
  2. Meyer Z., Żarkiewicz K., Skin and Toe Resistance Mobilisation of Pile During Laboratory Static Load Test, Studia Geotechnica et Mechanica, 2018, 40

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design exercises from underground structures. Soil/rock pressure calculations. Designing in stages of underground structure.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to undeground structures. Types of undeground structures.4
T-W-2Shape of the cross section. Excavation and support systems.2
T-W-3Methods of tunneling and underground structures constructions.4
T-W-4Opencast methods. Excavation methods. New Austrian Tunneling Method. Continuous mechanised tunneling: TBM technologies.6
T-W-5Rock behaviour in tunneling design.4
T-W-6Monitoring and risk management in underground constructions.2
T-W-7Safety and ventilation of tunnels. Technical infrastructure, lighting, monitoring.4
T-W-8Tunnel designing. Soils and rocks pressure on support systems.2
T-W-9Socio-economic advantages of uderground structures. Tunnels impact on the environment. Test2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Presence at class15
A-P-2Design project of underground structure.4
A-P-3Consultation1
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Presence at class30
A-W-2Final test1
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiIS_2-_null_W01The student knows and understands solve complex geotechnical problems by himself by extending his knowledge about soil and rock mechanics and underground structures
Cel przedmiotuC-1Acquainting the student with complex problems of designing of the underground structures
Treści programoweT-W-1Introduction to undeground structures. Types of undeground structures.
T-W-2Shape of the cross section. Excavation and support systems.
T-W-3Methods of tunneling and underground structures constructions.
T-W-4Opencast methods. Excavation methods. New Austrian Tunneling Method. Continuous mechanised tunneling: TBM technologies.
T-W-5Rock behaviour in tunneling design.
Metody nauczaniaM-1Lectures method
M-2Project design method
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Countinous rating of student progress
S-3Ocena podsumowująca: Test exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows and understands a basic knowledge about underground structures.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiIS_2-_null_U01Student can design the underground structures in complex geotechnical conditions
Cel przedmiotuC-1Acquainting the student with complex problems of designing of the underground structures
Treści programoweT-P-1Design exercises from underground structures. Soil/rock pressure calculations. Designing in stages of underground structure.
T-W-6Monitoring and risk management in underground constructions.
T-W-8Tunnel designing. Soils and rocks pressure on support systems.
Metody nauczaniaM-2Project design method
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Countinous rating of student progress
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can solve basic problems with design underground constructions.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiIS_2-_null_K01Is ready to work with a group to achieve the desired engineering effect.
Cel przedmiotuC-1Acquainting the student with complex problems of designing of the underground structures
Treści programoweT-W-9Socio-economic advantages of uderground structures. Tunnels impact on the environment. Test
Metody nauczaniaM-1Lectures method
M-2Project design method
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Countinous rating of student progress
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is ready to responsibility in designing underground structures and he know how to estimate risk in underground structures .
3,5
4,0
4,5
5,0