Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Underground Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Underground Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic of soil mechanics and geotechnical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquainting the student with complex problems of designing of the underground structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design exercises from underground structures. Soil/rock pressure calculations. Designing in stages of underground structure. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to undeground structures. Types of undeground structures. | 4 |
T-W-2 | Shape of the cross section. Excavation and support systems. | 2 |
T-W-3 | Methods of tunneling and underground structures constructions. | 4 |
T-W-4 | Opencast methods. Excavation methods. New Austrian Tunneling Method. Continuous mechanised tunneling: TBM technologies. | 6 |
T-W-5 | Rock behaviour in tunneling design. | 4 |
T-W-6 | Monitoring and risk management in underground constructions. | 2 |
T-W-7 | Safety and ventilation of tunnels. Technical infrastructure, lighting, monitoring. | 4 |
T-W-8 | Tunnel designing. Soils and rocks pressure on support systems. | 2 |
T-W-9 | Socio-economic advantages of uderground structures. Tunnels impact on the environment. Test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Presence at class | 15 |
A-P-2 | Design project of underground structure. | 4 |
A-P-3 | Consultation | 1 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence at class | 30 |
A-W-2 | Final test | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures method |
M-2 | Project design method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Countinous rating of student progress |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student knows and understands solve complex geotechnical problems by himself by extending his knowledge about soil and rock mechanics and underground structures | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 Student can design the underground structures in complex geotechnical conditions | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-8 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 Is ready to work with a group to achieve the desired engineering effect. | — | — | C-1 | T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student knows and understands solve complex geotechnical problems by himself by extending his knowledge about soil and rock mechanics and underground structures | 2,0 | |
3,0 | Student knows and understands a basic knowledge about underground structures. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 Student can design the underground structures in complex geotechnical conditions | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems with design underground constructions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 Is ready to work with a group to achieve the desired engineering effect. | 2,0 | |
3,0 | Student is ready to responsibility in designing underground structures and he know how to estimate risk in underground structures . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pietro Lunardi, Design and construction of tunnels, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Italy, 2008
- Otis Williams, Engineering and Design TUNNELS AND SHAFTS IN ROCK, Department of the Army U.S. Army Corps of Engineers Washington, Washington, 1997
- ITA WG Mechanized Tunnelling, Recommendations and Guidelines for Tunnel Boring Machines (TBMs), by ITA - AITES, www.ita-aites.org, 2000
- John A. Hudson, John P. Harrison, Engineering Rock Mechanics. An Introduction for the Principles, ELSEVIER SCIENCE, Amsterdam - Lausanne - New York - Oxford - Shannon - Singapore - Tokyo, 1997
- Zhen Dong Cui et al., Design of Underground Structures, Springer, Beijing, China, 2020
Literatura dodatkowa
- Giulia Viggiani, Geotechnical Aspects of Underground Construction in Soft Ground, CRC Preis Taylor & Francis, New York, 2013
- Meyer Z., Żarkiewicz K., Skin and Toe Resistance Mobilisation of Pile During Laboratory Static Load Test, Studia Geotechnica et Mechanica, 2018, 40