Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Computer Modelling and Simulation in Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Modelling and Simulation in Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Formulate a mathematical models of engineering systems. 2. Carry out computer simulations of engineering systems using programming languages and commercial programs. 3. Understand and interpret the results of computer simulations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Derivation of mathematical models of selected engineering systems. | 10 |
T-A-2 | Computer simulation of engineering systems using selected programming languages (Fortran, C++, Python). | 10 |
T-A-3 | Computer simulation of engineering systems using selected commercial programs (Matlab, Mathematica, Polymath). | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to mathematical modeling and simulations. | 3 |
T-W-2 | Model building process. Model hierarchy. Models with many variables. Boundary conditions. | 3 |
T-W-3 | Classification of Mathematical Models. | 2 |
T-W-4 | Mechanistic Models: ODEs | 4 |
T-W-5 | Mechanistic Models: PDEs. | 4 |
T-W-6 | Accuracy of models. | 2 |
T-W-7 | Kinds of computer simulations | 4 |
T-W-8 | Constituents of computer simulations: specifications, algorithms, computer processes. | 4 |
T-W-9 | Programming Language and Software Environment. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 17 |
A-A-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 17 |
A-W-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer calculations. |
M-2 | Classes illustrated by computer calculations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture:written test at the end of the semester Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student will be able to formulate a mathematical models of engineering systems. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to carry out computer simulations of engineering systems using programming languages and commercial programs. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-W-7, T-W-9, T-W-8 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to understand and interpret the results of computer simulations. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student will be able to formulate a mathematical models of engineering systems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to formulate a mathematical models of engineering systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to carry out computer simulations of engineering systems using programming languages and commercial programs. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to carry out computer simulations of engineering systems using programming languages and commercial programs. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to understand and interpret the results of computer simulations. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand and interpret the results of computer simulations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Velten K., Mathematical Modeling and Simulation. Introduction for Scientists and Engineers, WILEY-VCH, Weinheim, 2009
- Duran J.M., Computer simulations in science and engineering., Springer, 2018
- Banerjee S., Mathematical Modeling. Models, Analysis and Applications, CRC, Boca Raton, 2014
- Herrera I., Pinder G.F., Mathematical modeling in science and engineering: an axiomatic approach, Wiley, Hoboken, 2012
- Basmadjian D., The art of modeling in science and engineering, CRC, Boca Raton, 2000
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Tas K., Mathematical Methods in Engineering, Springer, 2006