Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Ecological Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ecological Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Background in engineering at university level is required. |
W-2 | Principles of biology, chemistry, physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Promote an understanding of the principles of Green Engineering and Industrial Ecology |
C-2 | Develop an understanding of the interdisciplinary and multidisciplinary nature of environmental problems related to engineering; |
C-3 | Design solutions to address environmental problems related to engineering; |
C-4 | Enhance students’ awareness of the broad environmental, social and economic impact of engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Review of literature on selected topic of research project | 5 |
T-P-2 | Analysis of the collected data from the literature | 5 |
T-P-3 | Writing the final research paper according to the specified guidelines | 10 |
T-P-4 | Presentation of the selected research topic including a discussion of the research methods used (oral presentation) | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elements of ecology: System, open system, closed system, definition of ecology, species, population, community, definition of ecosystem - components types and function | 2 |
T-W-2 | Principles of Green Engineering | 2 |
T-W-3 | Monitoring of air, water and soil pollutants. Strategies and processes applied to reduce environmental pollution | 5 |
T-W-4 | Replacement of classical products to biotechnological stocks eg biopolymers, biofertilzers, biochemicals etc. | 4 |
T-W-5 | Principles, methods, advantages, and limitations of bioremediation processes | 2 |
T-W-6 | Sustainable biofuels | 4 |
T-W-7 | Catalysts for Environmental Applications | 4 |
T-W-8 | Pro-ecological technologies and products | 4 |
T-W-9 | Restoration and protection of urban environment | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | studying literature | 10 |
A-P-2 | preparing of presentation | 5 |
A-P-3 | participation in classes | 30 |
A-P-4 | consultations | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 30 |
A-W-2 | studying literature | 15 |
A-W-3 | consultations | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentations |
M-2 | private study, working through the course as presented in lectures, tutorials and learning materials |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: evaluation of knowledge and engagement in discussion during lectures |
S-2 | Ocena formująca: written test - grade from lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 Student has knowledge about environmental pollutants, processes, devices and technologies used in environmental protection. | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
WM-WBiIS_2-_??_W02 Understand and describe important physical, chemical, and biological processes that affect ecosystem integrity | — | — | C-1, C-2, C-4 | T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_U01 Analyze and illustrate the impact that designing ecosystems to solve engineering problems has in the context of societal and global issues | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
WM-WBiIS_2-_??_U02 Student is able to collect and interpret data from lliterature, prepare presentation | — | — | C-3, C-4 | T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_K01 Student is able to perform all tasks on time, cooperate and work in group | — | — | C-1, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 Student has knowledge about environmental pollutants, processes, devices and technologies used in environmental protection. | 2,0 | |
3,0 | 51% of test points, 30% of project points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiIS_2-_??_W02 Understand and describe important physical, chemical, and biological processes that affect ecosystem integrity | 2,0 | |
3,0 | 51% of test points, 30% of project points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_U01 Analyze and illustrate the impact that designing ecosystems to solve engineering problems has in the context of societal and global issues | 2,0 | |
3,0 | 51% of test points, 30% of project points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiIS_2-_??_U02 Student is able to collect and interpret data from lliterature, prepare presentation | 2,0 | |
3,0 | 51% of test points, 30% of project points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_K01 Student is able to perform all tasks on time, cooperate and work in group | 2,0 | |
3,0 | 51% of test points, 30% of project points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Scrag A., Environmental Biotechnology, Oxford: Oxford University Press, Oxford, 2005, 2nd
- Juniper T., The Ecology Book: Big Ideas Simply Explained Hardcover, DK PUB, 2019, 1st
- Kulkarni, S.; Kanwar Rawat, N.; Haghi, A.K., Green Chemistry and Green Engineering Processing, Technologies, Properties, and Applications, Routledge, Taylor and Francis Grup, 2021
- Schneiter R.W., Environmental Engineering Solved Problems, PPI, A Kaplan Company, 2012, 3th
Literatura dodatkowa
- Environmental Research (JOURNAL), ELSEVIER, 2020
- Ecological Engineering (JOURNAL), ELSEVIER, 2020