Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Circular Economy in Civil Engineering Design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Circular Economy in Civil Engineering Design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the fundamentals of the Building materials |
W-2 | Knowledge of the fundamentals of Technology and organization of construction works |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of circular economy principles in buildings |
C-2 | Knowledge of different types of CDWs and possibilities of their reuse as secondary raw materials in new structures |
C-3 | Skill of finding construction, material and insulation choices and strategies for different types of buildings towards closing material loops and reduce environmental footprint |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Challenges for the building environment, Legislation and Regulations in Europe, Construction and Demolition Waste (CDW), Circular economy in civil engineering design, Designing for closing material loops and reduce environmental footprint, Case study analysis | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Life cycle of buildings | 2 |
T-W-2 | Circular economy in built environment | 4 |
T-W-3 | Wastes and circular economy in UE legislation | 4 |
T-W-4 | Sources and types of Construction and Demolition Wastes (CDW) | 4 |
T-W-5 | Selection process of different types of CDW | 4 |
T-W-6 | Application of circular economy principles in buildings | 4 |
T-W-7 | Uses of building information modelling for overcoming barriers to a circular economy | 4 |
T-W-8 | Industrial design and architecture in the transition towards a circular economy | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Attendence in conversation classes | 30 |
A-K-2 | Individual essays preparation | 5 |
A-K-3 | Consultations | 2 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendence in lectures | 30 |
A-W-2 | Preperation for the exam | 5 |
A-W-3 | Consultations | 2 |
A-W-4 | Attendence in exam | 2 |
A-W-5 | Independent learning | 23 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / Case study method |
M-2 | Essays |
M-3 | Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continous assesment |
S-2 | Ocena formująca: Esseys evaluation |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation test |
S-4 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student has basic knowledge of circular economy principles in civil engineering, different types of CDWs and possibilities of their reuse as secondary raw materials in new structures | — | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-8 | M-1 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student has basic skills of finding construction and materials choices and strategies for different types of new structures towards closing source loops and reduce environmental footprint in civil engineering | — | — | C-3 | T-K-1 | M-3, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student understand necessity of reduce environmental footprint in civil engineering | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student has basic knowledge of circular economy principles in civil engineering, different types of CDWs and possibilities of their reuse as secondary raw materials in new structures | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of circular economy principles in civil engineering, different types of CDWs and possibilities of their reuse as secondary raw materials in new structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student has basic skills of finding construction and materials choices and strategies for different types of new structures towards closing source loops and reduce environmental footprint in civil engineering | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills of finding construction and materials choices and strategies for different types of new structures towards closing source loops and reduce environmental footprint in civil engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student understand necessity of reduce environmental footprint in civil engineering | 2,0 | |
3,0 | Student understand necesisity of reduce environmental footprint in civil engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gethsemane Akhimien N, Latif E, Shan Hou S, Application of circular economy principles in buildings: A systematic review., Building Engineering, 2021, Vol. 35
- Mhatre P, Gedam V, Unnikrisnan S, Verma S, Circular economy in built environment – Literature review and theory development., Journal of Building Engineering, 2021, Vol. 35
- Charef R, Emmitt S, Uses of building information modelling for overcoming barriers to a circular economy., Journal of Cleaner Production, 2021, Vol. 285
- Kintscher L, Lawrenz S, Poschmann H, A Life Cycle Oriented data-Driven Architecture for an Advanced Circular Economy., Procedia CIRO, 2021, Vol. 98
- Doker G, Thuvander L, Rahe U, How circular is current design practise? Investigating perspectives across industrial design and architecture in the transition towards a circular economy., Sustainable Production and Consumption, 2021, 26