Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Composite Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Composite Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
W-2 | Load estimation skills |
W-3 | Structural analysis capability |
W-4 | Shear and moment diagrams obtained from static analysis under the appropriate loads |
W-5 | Technical drawing |
W-6 | Basic Concrete Structures |
W-7 | Basic Steel Structures |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To introduce to students the concept of steel-concrete composite construction and their applications in engineering. |
C-2 | To provide a basic means for design and analysis of composite structures. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of a steel-concrete composite floor system in compliance with PN-EN 1994-1-1:2005 - Eurocode 4. Contents of the design: 1) concise description of the floor; 2) structural analysis: slab, floor beam, binding joist, connectors; 3) drawings. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic concepts of composite structures. Design philosophy and the Eurocodes. Properties of materials. Methods of analysis and design. | 2 |
T-W-2 | Methods of shear connection. Properties of shear connectors. Effect of slip on stresses and deflections. | 2 |
T-W-3 | Composite slabs and beams. Simply-supported composite slabs. Simply-supported composite beams. | 8 |
T-W-4 | Composite columns. Beam-to-column joints. | 2 |
T-W-5 | Composite bridges. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 28 |
A-P-2 | Individual student work | 20 |
A-P-3 | Written tests | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | The study of literature | 2 |
A-W-3 | Individual student work | 6 |
A-W-4 | Final test | 1 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Issue lecture |
M-3 | Audio-visual presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mark for the design |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knows and understands the principles of designing steel-concrete elements of composite structures. Knows the standards and technical guidelines required when designing steel-concrete composite structures. | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-P-1, T-W-2 | M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Is able to compare the loads acting on a composite structure during the assembly and use phase. Is able to design ceiling elements with a composite structure. | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Understands the need for independent learning. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the structure design process. | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knows and understands the principles of designing steel-concrete elements of composite structures. Knows the standards and technical guidelines required when designing steel-concrete composite structures. | 2,0 | |
3,0 | Knows sufficiently the standards and technical guidelines required when designing composite structures. Knows and understands the principles of constructing and dimensioning composite steel-concrete elements at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Is able to compare the loads acting on a composite structure during the assembly and use phase. Is able to design ceiling elements with a composite structure. | 2,0 | |
3,0 | Is able to compare the loads acting on the composite ceiling structure during the assembly and use phase for typical design situations. Is able to design basic elements of a composite ceiling. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Understands the need for independent learning. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the structure design process. | 2,0 | |
3,0 | Understands the need for independent learning. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the structure design process. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- BS-EN 1994-1-1:2004. Eurocode 4. Design of composite steel and concrete structures. General rules and rules for buildings, BSI, London, 2005
- Roger P. Johnson, Composite Structures of Steel and ConcreteBeams, Slabs, Columns and Frames for Buildings, WILEY Blackwell, 2019, 4
- Gardner, L. and Nethercot, D. A., Designer’s guide to Eurocode 3: Design of steel structures, Thomas Telford Limited, 2005
Literatura dodatkowa
- Y.C. Wang, Steel and Composite Structures. Behaviour and Design for Fire Safety., CRC Press, London, 2002, 1
- Eurocode 1: Actions on structures
- Eurocode 3: Design of steel structures