Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Strength of Materials 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strength of Materials 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Design loads | 1 |
T-A-2 | Stability of the structural system. | 1 |
T-A-3 | Statics of structures - reactions. | 6 |
T-A-4 | Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames. | 15 |
T-A-5 | Cross-section properties. | 4 |
T-A-6 | Test | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Aims of structural engineering. Theory of structures. | 1 |
T-W-2 | Structural elements and their behaviour: beams, frames, trusses and arches. | 2 |
T-W-3 | Design loads. | 1 |
T-W-4 | Types of supports - reactions. Statics of structures. | 2 |
T-W-5 | Stability of the system. | 1 |
T-W-6 | Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames. | 5 |
T-W-7 | Cross-section properties | 2 |
T-W-8 | Static indeterminacy. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Patricipation in classes | 30 |
A-A-2 | Individual student work | 8 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Patricipation in classes | 15 |
A-W-2 | The study of literature | 7 |
A-W-3 | Individual student work | 14 |
A-W-4 | Final test | 2 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Issue lecture |
M-3 | Audio-visual presentation |
M-4 | Computational exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-8 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames. | — | — | C-1 | T-A-4, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1 |
WM-WBiA_1-_??_U02 Student is able to calculate the cross-section properties. | — | — | C-1 | T-A-5, T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student is aware of the responsibility for his own calculations | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces. | 2,0 | |
3,0 | Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames, makes insignificant calculation mistakes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_1-_??_U02 Student is able to calculate the cross-section properties. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to calculate the cross-section properties, makes insignificant calculation mistakes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student is aware of the responsibility for his own calculations | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the gained knowledge to solve asined problems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- K.M. Leet, Ch.-M. Uang, A.M. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysis, McGraw-Hill, 2011, fourth edition
- W. M.C McKenzie, Examples in structural analysis, Taylor and Francis, 2007
- P. Garrison, Basic Structures for Engineers and Architects, Blackwell, 2008
- M.A. Sozen, T. Ichinose, Understanding Structures. An introduction to Structural Analysis., CRC, 2009
- R.S. Narayanan, A.W. Beeby, Introduction to Design for Civil Engineers, Spon., 2001
Literatura dodatkowa
- A. Jennings, Structures. From theory to practice., Spon., 2004