Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Strength of Materials 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Strength of Materials 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Design loads1
T-A-2Stability of the structural system.1
T-A-3Statics of structures - reactions.6
T-A-4Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.15
T-A-5Cross-section properties.4
T-A-6Test3
30
wykłady
T-W-1Aims of structural engineering. Theory of structures.1
T-W-2Structural elements and their behaviour: beams, frames, trusses and arches.2
T-W-3Design loads.1
T-W-4Types of supports - reactions. Statics of structures.2
T-W-5Stability of the system.1
T-W-6Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.5
T-W-7Cross-section properties2
T-W-8Static indeterminacy.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Patricipation in classes30
A-A-2Individual student work8
38
wykłady
A-W-1Patricipation in classes15
A-W-2The study of literature7
A-W-3Individual student work14
A-W-4Final test2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Issue lecture
M-3Audio-visual presentation
M-4Computational exercises

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes
S-2Ocena podsumowująca: Final test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_W01
Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces.
C-1T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-8M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames.
C-1T-A-4, T-W-2, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1
WM-WBiA_1-_??_U02
Student is able to calculate the cross-section properties.
C-1T-A-5, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
The student is aware of the responsibility for his own calculations
C-1T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-4M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_W01
Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces.
2,0
3,0Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames.
2,0
3,0Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames, makes insignificant calculation mistakes.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WBiA_1-_??_U02
Student is able to calculate the cross-section properties.
2,0
3,0Student is able to calculate the cross-section properties, makes insignificant calculation mistakes
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
The student is aware of the responsibility for his own calculations
2,0
3,0The student is able to use the gained knowledge to solve asined problems
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K.M. Leet, Ch.-M. Uang, A.M. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysis, McGraw-Hill, 2011, fourth edition
  2. W. M.C McKenzie, Examples in structural analysis, Taylor and Francis, 2007
  3. P. Garrison, Basic Structures for Engineers and Architects, Blackwell, 2008
  4. M.A. Sozen, T. Ichinose, Understanding Structures. An introduction to Structural Analysis., CRC, 2009
  5. R.S. Narayanan, A.W. Beeby, Introduction to Design for Civil Engineers, Spon., 2001

Literatura dodatkowa

  1. A. Jennings, Structures. From theory to practice., Spon., 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Design loads1
T-A-2Stability of the structural system.1
T-A-3Statics of structures - reactions.6
T-A-4Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.15
T-A-5Cross-section properties.4
T-A-6Test3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aims of structural engineering. Theory of structures.1
T-W-2Structural elements and their behaviour: beams, frames, trusses and arches.2
T-W-3Design loads.1
T-W-4Types of supports - reactions. Statics of structures.2
T-W-5Stability of the system.1
T-W-6Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.5
T-W-7Cross-section properties2
T-W-8Static indeterminacy.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Patricipation in classes30
A-A-2Individual student work8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Patricipation in classes15
A-W-2The study of literature7
A-W-3Individual student work14
A-W-4Final test2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_W01Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces.
Cel przedmiotuC-1To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties.
Treści programoweT-A-2Stability of the structural system.
T-A-3Statics of structures - reactions.
T-A-1Design loads
T-W-3Design loads.
T-W-4Types of supports - reactions. Statics of structures.
T-W-5Stability of the system.
T-W-1Aims of structural engineering. Theory of structures.
T-W-2Structural elements and their behaviour: beams, frames, trusses and arches.
T-W-8Static indeterminacy.
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-3Audio-visual presentation
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test
S-1Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows the design loads, types of elements and supports, internal forces.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_U01Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames.
Cel przedmiotuC-1To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties.
Treści programoweT-A-4Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.
T-W-2Structural elements and their behaviour: beams, frames, trusses and arches.
T-W-6Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Issue lecture
M-3Audio-visual presentation
M-4Computational exercises
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test
S-1Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to draw the diagrams of internal forces for planar trusses, beams and frames, makes insignificant calculation mistakes.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_U02Student is able to calculate the cross-section properties.
Cel przedmiotuC-1To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties.
Treści programoweT-A-5Cross-section properties.
T-W-7Cross-section properties
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Issue lecture
M-3Audio-visual presentation
M-4Computational exercises
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test
S-1Ocena formująca: Continuous assessment in practical classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to calculate the cross-section properties, makes insignificant calculation mistakes
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_K01The student is aware of the responsibility for his own calculations
Cel przedmiotuC-1To learn the basics of structural analysis: design loads, types of elements and supports, internal forces – drawing the diagrams, cross-section properties.
Treści programoweT-A-2Stability of the structural system.
T-A-3Statics of structures - reactions.
T-A-1Design loads
T-A-6Test
T-A-5Cross-section properties.
T-A-4Internal forces – drawing the diagrams for planar trusses, beams and frames.
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Issue lecture
M-3Audio-visual presentation
M-4Computational exercises
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Final test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to use the gained knowledge to solve asined problems
3,5
4,0
4,5
5,0