Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Hydrology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hydrology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics and physics with elements of differential and integral calculus |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide knowledge on hydrological processes as a basis of water management enterprises |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Measurement methods and instruments in the field of hydrometeorology, meteorological information | 2 |
T-A-2 | Measurement methods and instruments in the field of surface water hydrology, hydrological information | 2 |
T-A-3 | Test of knowledge in the field of methods and measuring instruments | 1 |
T-A-4 | Development of output tables with daily hydrological data | 3 |
T-A-5 | Development of stages and flows hydrgraphs | 2 |
T-A-6 | Development of the water-gauges-relations rating curves | 2 |
T-A-7 | Development of the stage-outflow rating curve | 1 |
T-A-8 | Development of the runoff coefficient for the catchment area | 1 |
T-A-9 | Test of knowledge of hydrological curves | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Hydrological cycle and processes, water balance | 1 |
T-W-2 | Hydrological measurements | 1 |
T-W-3 | Precipitation and its characteristics | 1 |
T-W-4 | Retention and detention - types, assessment methods | 1 |
T-W-5 | Outflow - features, characteristics, hydrological curves | 4 |
T-W-6 | Statistics in hydrology, probability curves | 2 |
T-W-7 | Sediment transport in alluvial streams, methods of assessment | 2 |
T-W-8 | Selected problems of river morphology | 2 |
T-W-9 | Final assessment | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in seminars | 15 |
A-A-2 | Individual work of students | 8 |
A-A-3 | Consultation | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual work of students | 8 |
A-W-3 | Consultation | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Seminars |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written confirmation of the lectures' content knowledge |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of hydrological processes | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Posesses skills of hydrological processes analysis in a catchment as a foundation to water management enterprises | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-A-6, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Understands necessity of further deepening of hydrological knowledge | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of hydrological processes | 2,0 | |
3,0 | Posesses sufficient basic knowledge of hydrological processes in a catchment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Posesses skills of hydrological processes analysis in a catchment as a foundation to water management enterprises | 2,0 | |
3,0 | Posesses sufficient skills of hydrological processes analysis in a catchment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Understands necessity of further deepening of hydrological knowledge | 2,0 | |
3,0 | Proves sufficient ability to further hydrological knowledge deepening | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hydrology Handbook (2nd Edition), ASCE, 1996
Literatura dodatkowa
- Chow V.T., Maidment D.R., Mays L.W., Applied Hydrology, McGraw-Hill, 1988
- Maidment D.R., Handbook of Hydrology, McGraw-Hill, 1993
- Bogardi J., Sediment Transport in Alluvial Streams, Akademiai Kiado, Budapest, Hungary, 1978