Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Fluid Mechanics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fluid Mechanics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basics of hydrology and geography |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understands the principles of static and dynamic |
C-2 | Able to solve problems of statics, fluid movement: in pipes under pressure, in open channels and in soil |
C-3 | Understands basic hydrological concepts |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Laboratory introduction | 2 |
T-L-2 | Determining the limit number of Reynolds | 2 |
T-L-3 | Determination of energy and pressure losses in pipes under pressure | 2 |
T-L-4 | Determination of the permeability coefficient | 2 |
T-L-5 | Water and sediment transport in open channels | 2 |
T-L-6 | Final reports testing | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Physical properties of liquid | 1 |
T-S-2 | Hydrostatic pressure | 2 |
T-S-3 | Fluid pressure on flat and any surfaces | 4 |
T-S-4 | Uplift. Principle of swimming bodies | 2 |
T-S-5 | Flow under pressure | 2 |
T-S-6 | Flow in open channels | 3 |
T-S-7 | Filtration | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Physical characteristics of the liquid, hydrostatic pressure | 2 |
T-W-2 | Hydrostatic pressure on flat surfaces | 1 |
T-W-3 | Hydrostatic pressure on any surfaces | 1 |
T-W-4 | General definitions in hydrodynamics. types of flows | 2 |
T-W-5 | Reynolds number, hydraulic radius | 2 |
T-W-6 | Bernoulli equation | 1 |
T-W-7 | Local and length friction losses | 1 |
T-W-8 | Water flow and sediment transport in open channels | 2 |
T-W-9 | Chezy formula, application | 2 |
T-W-10 | Filtration | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 15 |
A-L-2 | Home studying | 4 |
A-L-3 | Preparation for final tests | 4 |
A-L-4 | Test | 2 |
25 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminary calsses | 15 |
A-S-2 | Home studying | 10 |
A-S-3 | Preparation for seminary test | 10 |
A-S-4 | Test | 2 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Preparation for tests with hydraulics | 7 |
A-W-3 | Participation in consultations | 7 |
A-W-4 | Home studying | 7 |
A-W-5 | Test | 2 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Solving tasks from the entire range of hydraulics lectures |
M-3 | Introduction, help and explanation of current problems arising during laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Knowledge test |
S-2 | Ocena formująca: Completing two tests |
S-3 | Ocena formująca: Checking knowledge about the performed laboratory exercises |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of fluid mechanics | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to design/calculate simple water system | — | — | C-2 | T-S-1, T-S-7, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student understands the need for lifelong learning. | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of fluid mechanics | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the gained knowledge to solve asigned problems at a sufficient difficulty level of the issue. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student is able to design/calculate simple water system | 2,0 | |
3,0 | A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student understands the need for lifelong learning. | 2,0 | |
3,0 | A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chow, Ven Te, Open channel hydraulics, McGraw-Hill Book, New York, NY. 680., 1959
- Chow, Ven Te, Handbook of applied hydrology, McGraw-Hill Book Co., New York, NY., 1964
Literatura dodatkowa
- Ghosh S.N., Tidal Hydraulic Engineering, A.A. Balkema, Rotterdam/Brookfield, 1999