Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Energy Performance of Buildings:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Energy Performance of Buildings | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the fundamentals of Building Materials |
W-2 | Knowledge of the fundamentals of Civil Engineering |
W-3 | Knowledge of the fundamentals of Building Physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Skills of choosing energy balance calculation methods for different study buildings |
C-2 | Skills of preparing project data (building, systems, use, surroundings, location) |
C-3 | Understanding of building energy performance results |
C-4 | Skills of building energy performance calculation of buildings with simple technical systems |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Energy performance of buildings - Calculation of energy use for space heating and cooling for residential buildings / Charakterystyka energetyczna budynków - Obliczanie zużycia energii do ogrzewania i chłodzenia budynków mieszkalnych | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Development of energy demand in buildings / Kształtowanie zapotrzebowania na energię w budynkach | 2 |
T-W-2 | Characteristics of low-energy buildings, passive houses, use of modern insulation materials and construction of building components, shape factor / Charakterystyka budynków niskoenergetycznych, budynki pasywne, zastosowanie nowoczesnych materiałów izolacyjnych i budowa przegród budowlanych, współczynnik kształtu | 3 |
T-W-3 | Building airtightness / Szczelność powietrzna budynku | 2 |
T-W-4 | Possibilities of decrease energy demand in existing buildings / Możliwości zmniejszenia zapotrzebowania na energię w istniejących budynkach | 1 |
T-W-5 | Windows / Okna | 1 |
T-W-6 | Problems related to moisture in buildings / Zagadnienia związane z wilgocią w budynkach | 1 |
T-W-7 | Building thermography / Termowizja w budownictwie | 2 |
T-W-8 | Thermal bridges / Mostki termiczne | 2 |
T-W-9 | Test / Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in project activities / Udział w zajęciach projektowych | 30 |
A-P-2 | Consultations / Konsultacje | 2 |
A-P-3 | Preparation of project form - calculations of energy demand for space heating and cooling for a residental building / Przygotowanie projektu - obliczenia zapotrzebowania na energię do ogrzewania i chłodzenia budynku mieszkalnego | 33 |
A-P-4 | Preparation for the project defense / Przygotowanie do obrony projektu | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures / udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Independent learning / Samodzielna nauka | 5 |
A-W-3 | Consultations / Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Preparation for the test / Przygotowanie do testu | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Case method |
M-3 | Project method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test or current rating during classes |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_W01 Understanding of building energy performance results | — | — | C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_U01 Skills of choosing energy balance calculation methods for different study building. Student is able to prepare project data, understands building energy performance results, can calculate building energy performance with simple technical systems | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_K01 Understanding of importance of building energy performance in modern project design | — | — | C-3 | T-W-1, T-P-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_W01 Understanding of building energy performance results | 2,0 | |
3,0 | Basic understanding of building energy performance results. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_U01 Skills of choosing energy balance calculation methods for different study building. Student is able to prepare project data, understands building energy performance results, can calculate building energy performance with simple technical systems | 2,0 | |
3,0 | Student has the skills of: choosing energy balance calculation method for different type of building, project data preparing, calculation of building energy performance of buildings with simple technical systems. Student understands building energy performance results. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_null_K01 Understanding of importance of building energy performance in modern project design | 2,0 | |
3,0 | Understanding of importance of building energy performance in modern project design at basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hegger, Fuchs, Stark, Zeumer, Energy Manual. Sustainable Architecture, Birkhaeuser Basel - Boston - Berlin, Munich, 2008
- Edawrds B., Rough Guide to Sustainability, RIBA Publishing, London, 2010, 3rd Edition
Literatura dodatkowa
- CEN, EN-ISO Energy performance of buildings - Calculation of energy use for space heating and cooling, 2008
- A. Stolarska, J. Strzałkowski, Using CFD software for the evaluation of hygrothermal conditions at wall-window perimeters, IOP Publishing, 2018, Tom: 415, DOI: 10.1088/1757-899X/415/1/012046