Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Design of Sustainable Buildings:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Design of Sustainable Buildings | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the fundamentals of the Building materials |
W-2 | Knowledge of the fundamentals of the Civil Engineering |
W-3 | Knowledge of the fundamentals of the Building installations (optional) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of main goals of the sustainable development |
C-2 | Knowledge of design challenges for a changing climate |
C-3 | Skills of finding proper solutions for construction, materials and thermal insulation for buildings situated in different climates |
C-4 | Basic knowledge of passive buildings design |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Elements of sustainable building design | 10 |
T-P-2 | Building evaluation tests - thermal behavior and air tightness | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sustainable development - Science of sustainability | 1 |
T-W-2 | Challenges for the building environment | 1 |
T-W-3 | Legislation and Regulations in Europe | 1 |
T-W-4 | Sustainability – Tools and techniques | 2 |
T-W-5 | Design for sustainability – design for a changing climate | 2 |
T-W-6 | Design of sustainable buildings | 4 |
T-W-7 | Low energy and passive buildings | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Attendance in classes | 15 |
A-P-2 | Individual project work | 9 |
A-P-3 | Evaluation test | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendence in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual preparetion of essays | 4 |
A-W-3 | Preparation for test evaluation | 5 |
A-W-4 | Evaluation test | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / Case method |
M-2 | Essays |
M-3 | Project work |
M-4 | Demonstration |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Project work evaluation |
S-2 | Ocena formująca: Continous assessment |
S-3 | Ocena formująca: Essays evaluation |
S-4 | Ocena podsumowująca: Evaluation test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-2, S-3 |
WM-WBiA_1-_null_W02 Student knows the basic pronciples of design of passive buildings | — | — | C-4 | T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student can find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate. | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development | — | — | C-2 | T-W-2 | M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_1-_null_W02 Student knows the basic pronciples of design of passive buildings | 2,0 | |
3,0 | Student is familiar with the basic principles of passive buildings design | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student can find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate zone | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development at the basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Edwards B., Rough Guide to Sustainability - 3rd Edition, RIBA Pablishing, London, 2010
- Guzowski M., Towards Zero-energy Architecture - New Solar Design, Laurence King Publishing, London, 2010
- Hegger M., Fuchs M., Stark T., Zeumer M., Energy Manual - Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhäuser, Basel - Boston - Berlin, 2008
- Jonstone D., Gibson S., Toward a Zero Energy Home - A complete Guide to Energy Self-Sufficiency at Home, The Taunton Press, Newtown, 2010
- Roaf S., Fuentes M, Thomas S., Ecohouse - A Design Guide, Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2007
- Smith P.F., Architecture in a Climate of Change - A guide to sustainable design, Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2005