Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Design of Sustainable Buildings:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Design of Sustainable Buildings
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the fundamentals of the Building materials
W-2Knowledge of the fundamentals of the Civil Engineering
W-3Knowledge of the fundamentals of the Building installations (optional)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of main goals of the sustainable development
C-2Knowledge of design challenges for a changing climate
C-3Skills of finding proper solutions for construction, materials and thermal insulation for buildings situated in different climates
C-4Basic knowledge of passive buildings design

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Elements of sustainable building design10
T-P-2Building evaluation tests - thermal behavior and air tightness5
15
wykłady
T-W-1Sustainable development - Science of sustainability1
T-W-2Challenges for the building environment1
T-W-3Legislation and Regulations in Europe1
T-W-4Sustainability – Tools and techniques2
T-W-5Design for sustainability – design for a changing climate2
T-W-6Design of sustainable buildings4
T-W-7Low energy and passive buildings4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Attendance in classes15
A-P-2Individual project work9
A-P-3Evaluation test1
25
wykłady
A-W-1Attendence in lectures15
A-W-2Individual preparetion of essays4
A-W-3Preparation for test evaluation5
A-W-4Evaluation test1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture / Case method
M-2Essays
M-3Project work
M-4Demonstration

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Project work evaluation
S-2Ocena formująca: Continous assessment
S-3Ocena formująca: Essays evaluation
S-4Ocena podsumowująca: Evaluation test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_null_W01
Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-3
WM-WBiA_1-_null_W02
Student knows the basic pronciples of design of passive buildings
C-4T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_null_U01
Student can find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate.
C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
Student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development
C-2T-W-2M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_null_W01
Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate
2,0
3,0Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WBiA_1-_null_W02
Student knows the basic pronciples of design of passive buildings
2,0
3,0Student is familiar with the basic principles of passive buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_null_U01
Student can find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate.
2,0
3,0Student is able to find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate zone
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
Student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development
2,0
3,0The student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development at the basic level
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Edwards B., Rough Guide to Sustainability - 3rd Edition, RIBA Pablishing, London, 2010
  2. Guzowski M., Towards Zero-energy Architecture - New Solar Design, Laurence King Publishing, London, 2010
  3. Hegger M., Fuchs M., Stark T., Zeumer M., Energy Manual - Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhäuser, Basel - Boston - Berlin, 2008
  4. Jonstone D., Gibson S., Toward a Zero Energy Home - A complete Guide to Energy Self-Sufficiency at Home, The Taunton Press, Newtown, 2010
  5. Roaf S., Fuentes M, Thomas S., Ecohouse - A Design Guide, Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2007
  6. Smith P.F., Architecture in a Climate of Change - A guide to sustainable design, Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Elements of sustainable building design10
T-P-2Building evaluation tests - thermal behavior and air tightness5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sustainable development - Science of sustainability1
T-W-2Challenges for the building environment1
T-W-3Legislation and Regulations in Europe1
T-W-4Sustainability – Tools and techniques2
T-W-5Design for sustainability – design for a changing climate2
T-W-6Design of sustainable buildings4
T-W-7Low energy and passive buildings4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attendance in classes15
A-P-2Individual project work9
A-P-3Evaluation test1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendence in lectures15
A-W-2Individual preparetion of essays4
A-W-3Preparation for test evaluation5
A-W-4Evaluation test1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_null_W01Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate
Cel przedmiotuC-1Knowledge of main goals of the sustainable development
C-2Knowledge of design challenges for a changing climate
Treści programoweT-W-1Sustainable development - Science of sustainability
T-W-2Challenges for the building environment
T-W-3Legislation and Regulations in Europe
T-W-4Sustainability – Tools and techniques
T-W-5Design for sustainability – design for a changing climate
Metody nauczaniaM-1Lecture / Case method
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continous assessment
S-3Ocena formująca: Essays evaluation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge of design challenges for a changing climate
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_null_W02Student knows the basic pronciples of design of passive buildings
Cel przedmiotuC-4Basic knowledge of passive buildings design
Treści programoweT-W-6Design of sustainable buildings
T-W-7Low energy and passive buildings
Metody nauczaniaM-1Lecture / Case method
M-2Essays
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is familiar with the basic principles of passive buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_null_U01Student can find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate.
Cel przedmiotuC-2Knowledge of design challenges for a changing climate
C-3Skills of finding proper solutions for construction, materials and thermal insulation for buildings situated in different climates
Treści programoweT-P-1Elements of sustainable building design
T-P-2Building evaluation tests - thermal behavior and air tightness
T-W-4Sustainability – Tools and techniques
T-W-5Design for sustainability – design for a changing climate
T-W-6Design of sustainable buildings
T-W-7Low energy and passive buildings
Metody nauczaniaM-1Lecture / Case method
M-2Essays
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continous assessment
S-3Ocena formująca: Essays evaluation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to find proper solutions for construction, materials and thermal insulation for building situated in different climate zone
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_K01Student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development
Cel przedmiotuC-2Knowledge of design challenges for a changing climate
Treści programoweT-W-2Challenges for the building environment
Metody nauczaniaM-1Lecture / Case method
M-3Project work
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need to design buildings in accordance with the idea of sustainable development at the basic level
3,5
4,0
4,5
5,0