Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Urban Water Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urban Water Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Norbert Laskowski <Norbert.Laskowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrology |
W-2 | Liquid mechanics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowlegde of modern approach to desiging storm water systems in urban areras |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Map preparation using Qgis | 4 |
T-P-2 | Water management in urban aeras - balance calculations. | 2 |
T-P-3 | Desigining stormwater system in single catchement. | 4 |
T-P-4 | Hydraulic calculations. | 4 |
T-P-5 | Water management using infiltration facilities. | 2 |
T-P-6 | Infiltration facilities - calculations. | 4 |
T-P-7 | Discharging rainwater into waterways | 2 |
T-P-8 | Land improvement | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Precipitation measurements. | 2 |
T-W-2 | Runoff coefficient and effective rainfall estimation. | 2 |
T-W-3 | Drainage system. | 2 |
T-W-4 | Irrigation system. | 2 |
T-W-5 | Urban drainage. | 2 |
T-W-6 | Rain water management. | 2 |
T-W-7 | Hydrological modeling. | 2 |
T-W-8 | Final task | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Presence at lectures. | 30 |
A-P-2 | Map preparation. | 4 |
A-P-3 | Own work on designing and calculations. | 12 |
A-P-4 | Preparation of final drawings. | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence at lectures. | 15 |
A-W-2 | Own work at home. | 5 |
A-W-3 | Preparation to final task. | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Design workshops |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt works |
S-3 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student has knowlegde of modern approach to desiging strom water systems in urabn aeras | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student can design and calculate drainage system for single catchment. | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student can cooperate and discuss his ideas. | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-8 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student has knowlegde of modern approach to desiging strom water systems in urabn aeras | 2,0 | |
3,0 | Student is able to indicate solutions that are use in modern appraoch to storm water systems design. He understand the tranformation from precipitation to outflow. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student can design and calculate drainage system for single catchment. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to apply desiging methods in simple situations. He can calculate the amount of outflow from catchment. He can do simple hydraulic calculations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student can cooperate and discuss his ideas. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to cooperate and discuss his ideas with instructor. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eslamian Saeid, Handbook of engineering hydrology, Taylor & Francis, Boca Raton, 2014
- Petr Hlavinek, Martina Zelenakova, Storm Water Management, Springer Hydrogeology, 2015
- Dahl TE, Johnson CE, Frayer WE, Wetlands, status and trends in the conterminous United States, mid-1970s to mid-1980s: first update of the national wetlands status report, US Dept.of the Interior, Fish and Wildlife Service, Washington, DC, 1991
- Mitsch WJ, Gosselink JG, Wetlands, New York: Van Nostrand Reinhold, New York, 1993, 2ns ed.
- Kadlec, R.H. and Wallace, S.D., Treatment wetlands, Taylor and Francis Group, Boca Raton, 2009, 2nd ed., ISBN 978-1-56670-526-4