Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Chemistry in Environmental Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemistry in Environmental Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of general chemistry in the field of secondary school |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Having knowledge of the basics of chemistry in environmental engineering as well as practical skills in the analysis of cations and anions, volumetric analysis and determination of adsorption isotherms. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Cation analysis | 4 |
T-L-2 | Anion analysis | 4 |
T-L-3 | Volumetric analysis | 3 |
T-L-4 | Adsorption at the solid-gas interface | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Periodic table of elements. Atom's construction. Natural nuclear transformations. Chemical bonds. Chemical reactions. | 3 |
T-W-2 | Earths's atmosphere | 2 |
T-W-3 | Stratospheric chemistry - ozone | 2 |
T-W-4 | Tropospheric chemistry - smog | 2 |
T-W-5 | Tropospheric chemistry - rainfall | 2 |
T-W-6 | Hydrosphere | 2 |
T-W-7 | Metals and semi-metals in the hydrosphere | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory | 15 |
A-L-2 | Theoretical preparation for laboratory | 6 |
A-L-3 | Preparation of report after the laboratory | 3 |
A-L-4 | Participation in consultations | 2 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending lectures | 15 |
A-W-2 | Passing lectures | 1 |
A-W-3 | Participation in consultations | 4 |
A-W-4 | Preparation for passing lectures | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Passing the laboratories will be based on the performance of all laboratories provided in the plan and the preparation of a report. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the materials covered by the lecture program |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knowledge of chemistry for environmental engineering | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 The ability to qualitative and quantitative inorganic analysis | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 She/he has the competence to work in a team | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knowledge of chemistry for environmental engineering | 2,0 | |
3,0 | Obtaining 50% of points from the completed test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 The ability to qualitative and quantitative inorganic analysis | 2,0 | |
3,0 | performs the report at a sufficient level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 She/he has the competence to work in a team | 2,0 | |
3,0 | shows commitment to team work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- C. Baird, Environmental chemistry, New York, 1999
- J. Ziółkowski, Environmental chemistry and protection, Wydawnictwo Studio Sens, Poznań, 1996
- C. Sawyer, Chemistry for environmental engineering, McGraw Hill, New York, 1994
Literatura dodatkowa
- J. Bogacki, M. Kucharska, A. Piotrowska, Basics of chemistry laboratory, Politechnika Warszawska, 2015