Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Industrial Steel Structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Industrial Steel Structures
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics/ Matematyka
W-2Descriptive geometry/ Geometria wykreślna
W-3Strength of materials/ Wytrzymałość materiałów
W-4Structural mechanics/ Mechanika budowli
W-5Basic course of steel structures/ Podstawowy kurs konstrukcji metalowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of a simple industrial building15
15
wykłady
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects9
T-W-2Steel storage tanks3
T-W-3Industrial chimneys2
T-W-4Trestle bridges1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Attending the design classes15
A-P-2Design of selected parts of the structurei22
A-P-3Preparation for passing the project1
38
wykłady
A-W-1Attending the lectures15
A-W-2Private work and study21
A-W-3Test1
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
M-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
As a result of the course the student will hold the knowledge of the problems of designing complex steel structures, where based on the relevant standard is able to design specified object industrial building (hall) and the impact of the solutions adopted for its implementation.
C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1
WM_1-_null_U01
Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
2,0
3,0The student is expected to know the basic structural solutions for the objects of interest/ Wymagana jest znajomość podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych typowych dla omawianych typów obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
As a result of the course the student will hold the knowledge of the problems of designing complex steel structures, where based on the relevant standard is able to design specified object industrial building (hall) and the impact of the solutions adopted for its implementation.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM_1-_null_U01
Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
2,0Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
2,0
3,0Social competences are not evaluated directly. Work in the international teams means that positive mark of the project is equivalent to the positive mark for social competences/ Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dowling P.J., Knowles P.R., Owens G.W., Structural Steel Design, Butterworths, London
  2. Bates W., Design of structural steelwork. Workshop with EOT crane, Constrado, Croydon
  3. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Structural Eurocodes (Eurocode 0, Eurocode 1, Eurocode 3), 2011
  2. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of a simple industrial building15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects9
T-W-2Steel storage tanks3
T-W-3Industrial chimneys2
T-W-4Trestle bridges1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attending the design classes15
A-P-2Design of selected parts of the structurei22
A-P-3Preparation for passing the project1
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attending the lectures15
A-W-2Private work and study21
A-W-3Test1
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_W01W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects
T-W-2Steel storage tanks
T-W-3Industrial chimneys
T-W-4Trestle bridges
Metody nauczaniaM-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is expected to know the basic structural solutions for the objects of interest/ Wymagana jest znajomość podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych typowych dla omawianych typów obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_U01As a result of the course the student will hold the knowledge of the problems of designing complex steel structures, where based on the relevant standard is able to design specified object industrial building (hall) and the impact of the solutions adopted for its implementation.
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects
T-W-2Steel storage tanks
T-W-3Industrial chimneys
T-W-4Trestle bridges
Metody nauczaniaM-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_U01Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects
T-W-2Steel storage tanks
T-W-3Industrial chimneys
T-W-4Trestle bridges
Metody nauczaniaM-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_K01Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje
Cel przedmiotuC-1The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia.
Treści programoweT-P-1Design of a simple industrial building
T-W-1Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects
T-W-2Steel storage tanks
T-W-3Industrial chimneys
T-W-4Trestle bridges
Metody nauczaniaM-2Design classes/ Ćwiczenia projektowe
M-1Lecture/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Social competences are not evaluated directly. Work in the international teams means that positive mark of the project is equivalent to the positive mark for social competences/ Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0