Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Human Genetics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Human Genetics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,50,51zaliczenie
laboratoriaL1 15 1,50,49zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of Genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To get knowledge about inheritance of different traits, diseases and predispositions in human
C-2Practical use of methods based on DNA analysis in human genetics

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1DNA testing for chosen traits and predispositions in human15
15
wykłady
T-W-1History of human genetics and milestones2
T-W-2Mitochondrial diseases2
T-W-3Model organisms in human genetics2
T-W-4The role of environment and genes in carcinogenesis2
T-W-5Ecogenetics2
T-W-6Genetic theories of aging2
T-W-7Genetics of sport performance3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation to classess15
A-L-2Study of reccomended literature10
A-L-3Preparing for the classess8
A-L-4Consultations5
38
wykłady
A-W-1Participation to lectures15
A-W-2Study of reccomended literature10
A-W-3Preparing for the test8
A-W-4Consultations5
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lectures with multimedia presentations
M-2Laboratory works

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Writing test
S-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_W01
Description of genetic defects and predispositions in human and indication of practical knowledge application in human genetics
C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_U01
Ability to interpret genetic data and use of acquired knowledge in daily life and in evaluation of the latest achievements in the field of human genetics
C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_K01
Awareness of the advantages and risks of the achievements in genetics
C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_W01
Description of genetic defects and predispositions in human and indication of practical knowledge application in human genetics
2,0
3,0Student describes a few examples of genetic defects and predispositions in human and their inheritance
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_U01
Ability to interpret genetic data and use of acquired knowledge in daily life and in evaluation of the latest achievements in the field of human genetics
2,0
3,0Student is able to interpret simple genetic data
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_K01
Awareness of the advantages and risks of the achievements in genetics
2,0
3,0Students is aware of the advantages and risks of the achievements in genetics on satisfactory level
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lewis R., Human Genetics, 11th Edition, McGraw-Hill Education, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Speicher M. R., Motulsky A. G., Stylianos E., Vogel and Motulsky's Human Genetics. Problems and Approaches., Springer, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1DNA testing for chosen traits and predispositions in human15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1History of human genetics and milestones2
T-W-2Mitochondrial diseases2
T-W-3Model organisms in human genetics2
T-W-4The role of environment and genes in carcinogenesis2
T-W-5Ecogenetics2
T-W-6Genetic theories of aging2
T-W-7Genetics of sport performance3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation to classess15
A-L-2Study of reccomended literature10
A-L-3Preparing for the classess8
A-L-4Consultations5
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation to lectures15
A-W-2Study of reccomended literature10
A-W-3Preparing for the test8
A-W-4Consultations5
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_W01Description of genetic defects and predispositions in human and indication of practical knowledge application in human genetics
Cel przedmiotuC-1To get knowledge about inheritance of different traits, diseases and predispositions in human
C-2Practical use of methods based on DNA analysis in human genetics
Treści programoweT-W-5Ecogenetics
T-W-6Genetic theories of aging
T-W-4The role of environment and genes in carcinogenesis
T-W-2Mitochondrial diseases
T-L-1DNA testing for chosen traits and predispositions in human
Metody nauczaniaM-1Informative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writing test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student describes a few examples of genetic defects and predispositions in human and their inheritance
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_U01Ability to interpret genetic data and use of acquired knowledge in daily life and in evaluation of the latest achievements in the field of human genetics
Cel przedmiotuC-1To get knowledge about inheritance of different traits, diseases and predispositions in human
C-2Practical use of methods based on DNA analysis in human genetics
Treści programoweT-W-1History of human genetics and milestones
T-W-3Model organisms in human genetics
T-W-7Genetics of sport performance
T-L-1DNA testing for chosen traits and predispositions in human
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
M-1Informative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes
S-1Ocena podsumowująca: Writing test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to interpret simple genetic data
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_K01Awareness of the advantages and risks of the achievements in genetics
Cel przedmiotuC-1To get knowledge about inheritance of different traits, diseases and predispositions in human
C-2Practical use of methods based on DNA analysis in human genetics
Treści programoweT-W-1History of human genetics and milestones
T-W-4The role of environment and genes in carcinogenesis
T-W-3Model organisms in human genetics
T-W-7Genetics of sport performance
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
M-1Informative lectures with multimedia presentations
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students is aware of the advantages and risks of the achievements in genetics on satisfactory level
3,5
4,0
4,5
5,0