Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Fundamentals of Laboratory Diagnostics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentals of Laboratory Diagnostics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | physiology, anatomy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To acquaint students with the fundamental methods used in laboratory diagnostic |
C-2 | To acquaint students with the basic terms used in laboratory diagnostic. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Complete Blood Count (CBC) test. Semi-automated blood analysis. Evaluation of White Blood Cell | 5 |
T-L-2 | The urine analysis (Reader Urine Analyser). The physico-chemical and microscopic properties of the urine. Urine sediment analysis. | 3 |
T-L-3 | Biochemical tests. | 2 |
T-L-4 | The qualitative and quantitative methods in parasitology. Coproscopic techniques for detection and quantitative estimation of endoparasites. Microscopic Examination. The post-mortem parasitological examination: dissection, parasites isolation, preservation and examination of collected samples. Detection of Trichinela in meat samples. Trichinoscopy and pool-sample digestion method. | 10 |
T-L-5 | Determination of selenium (Se) in biological samples | 5 |
T-L-6 | Laboratory diagnosis of cryptosporidiosis. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation to lab classess | 30 |
A-L-2 | An individual work, studying of literature | 45 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment of activities performed by student. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student knows the basic terms used in laboratory diagnostics. | — | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to prepare samples of biological material, perform tests and interpret the results. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student demonstrates responsibility for their own safety and others. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student knows the basic terms used in laboratory diagnostics. | 2,0 | |
3,0 | The student knows only part of the required terms used in laboratory diagnostics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to prepare samples of biological material, perform tests and interpret the results. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to prepare the samples and perform tests, but needs the help of a teacher. Student presents the results, but he/she can not assess them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student demonstrates responsibility for their own safety and others. | 2,0 | |
3,0 | The student demonstrates little responsibility for their own safety and others. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pagana K., Pagana T., Mosby's Diagnostic and Laboratory Test Reference, Elservier Health Sciences, 2006
- Garcia L., Practical Guide to Diagnostic Parasitology, American Society for Microbiology, 2009