Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Molecular Biology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular Biology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of molecular genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Get knowledge about molecular gene organization |
C-2 | Get the practical experience in genetic analysis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Extraction and purification of cellular RNA | 3 |
T-L-2 | Gel electrophoresis to check RNA. | 2 |
T-L-3 | PCR- clean up and cloning reaction | 3 |
T-L-4 | Primer design, CAPS search. | 2 |
T-L-5 | Genomic sequence analysis: gene finding, BLAST searching, genome annotation. | 3 |
T-L-6 | DNA sequence analysis - cloning strategies, computer-assisted restriction analysis. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: History of molecular biology, DNA as the genetic material, nucleic acid structure, hybridization. | 2 |
T-W-2 | DNA replication, bacterial and eucaryotic DNA polymerases. | 2 |
T-W-3 | Gene structure, replication, transcription, translation. | 4 |
T-W-4 | RNA processing: splicing, spliceosomes, snRNPs, self splicing introns, polyadenylation. | 4 |
T-W-5 | Eucaryotic transcriptional regulation, transposons, recombination. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Self work with specialised publications | 7 |
A-L-3 | Laboratury projet preparation | 10 |
A-L-4 | Consultation | 5 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Self stady of recommended literature | 12 |
A-W-3 | Preparing for the writting test | 6 |
A-W-4 | Consultations | 5 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Theoretical lectures |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writting test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Understanding of molecular mechanisms of genome functioning | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Ability to differentiate basic processes ongoing in a living cell | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-3, T-L-6 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Teaching and explaining of basic molecular processes ongoing in cells of living organisms | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Understanding of molecular mechanisms of genome functioning | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic information about molecular biology | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Ability to differentiate basic processes ongoing in a living cell | 2,0 | |
3,0 | Student knows how to use the basic laboratory analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Teaching and explaining of basic molecular processes ongoing in cells of living organisms | 2,0 | |
3,0 | Student can explain how to use molecular biology in live science | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weaver R., Hill M.G., Miolecular Biology, 2001
- Watson J.D., Molecular Biology of the gene, Pearson Education, 2013
Literatura dodatkowa
- Albertis B et all., Molecular Biology of the Cell, Garland Publishing, New York, 2009