Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Genomics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genomics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Molecular biology and genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Get knowledge about genomes structure, sizes and evolution |
C-2 | Get knowledge and training in methods of genomes analysis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Isolation of plasmids and restriction mapping | 6 |
T-L-2 | Isolation of mtDNA and D-loop polymorphism analysis | 6 |
T-L-3 | Practical application of genomic databases. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction - history of genomics, fields, connection with other sciences | 2 |
T-W-2 | Size and structure of pro-, eukaryotic and organelle genomes with its comparison | 2 |
T-W-3 | Origin of new genes, role of noncoding DNA | 3 |
T-W-4 | Genomic disasters | 2 |
T-W-5 | Physical and genetic maps | 2 |
T-W-6 | Sequencing of genes and genomes | 2 |
T-W-7 | Methods in functional genomics | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation to classess | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-L-3 | Consultations | 5 |
A-L-4 | Preparing for classes | 8 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of recommended literature | 10 |
A-W-3 | Consultations | 5 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Student explains the issues related to the analysis of genomic sequences including genome projects and has knowledge in the area of the functional and comparative genomics. | — | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student perceives genome in holistic way regarding to its structure and function and acquired the ability to explore the databases containing deposited sequences and genomes data | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts and see the issues in a broader context | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Student explains the issues related to the analysis of genomic sequences including genome projects and has knowledge in the area of the functional and comparative genomics. | 2,0 | |
3,0 | Students knows basic terms in genomics, some structures and sizes of genomes and ways of genome sequencing | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student perceives genome in holistic way regarding to its structure and function and acquired the ability to explore the databases containing deposited sequences and genomes data | 2,0 | |
3,0 | Student explains complexity of genomes, simply explores databases and indicates methods of genomes analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts and see the issues in a broader context | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of biological processes complexity and recognizes the role of genome within them | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T.A. Brown, Genomes 3, Garland Science, 2006
- A. Lesk, Introduction to genomics, Oxford University Press, 2012
Literatura dodatkowa
- G. Gibson, S. Muse, A Primer of Genome Science, Third Edition, Sinauer Associates Inc., 2009