Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Vaccinology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Vaccinology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic lab knowledge and skills. |
W-2 | Ability to pipet, make solutions and dilutions and to execute protocols which require the use of sterile techniques. |
W-3 | Basic knowledge of microbiology and immunology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims are to provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of vaccinology, including the production of the vaccines. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preparation of vaccine | 10 |
T-L-2 | Evaluation of prepared vaccine | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Immunological aspects of vaccines | 3 |
T-W-2 | Composition and types of vaccines | 3 |
T-W-3 | Vaccination of humans and animals | 3 |
T-W-4 | Methods for the preparation of vaccines | 3 |
T-W-5 | Vaccines for tomorrow | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Parcipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 8 |
A-L-3 | Preparing for the classes | 8 |
A-L-4 | Consultations | 7 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcypitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-W-3 | Consultations | 5 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of the project |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_W01 The student knows the immunological basics related to the production bioproducts, knows the role of adjuvants and carriers for synthetic vaccines, knows the rules of prevention and treatment of certain human and animal diseases using vaccines and immunomodulators or autovaccines. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_U01 Student is able to classify the vaccine and analyze the reactions of the immune system after immunization. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_W01 The student knows the immunological basics related to the production bioproducts, knows the role of adjuvants and carriers for synthetic vaccines, knows the rules of prevention and treatment of certain human and animal diseases using vaccines and immunomodulators or autovaccines. | 2,0 | |
3,0 | Student recognizes individual types and types of vaccines, knows the directions of development of vaccinology, and explains the principles of immune immunization to a minimum; student in expressing knowledge makes many mistakes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_null_U01 Student is able to classify the vaccine and analyze the reactions of the immune system after immunization. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to sufficiently classify vaccines and analyze the immune response after immunization. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. M. Prescott, Microbiology, McGraw-Hill Science, 2002
- C. L. Gyles, J. F. Prescott, J. G. Songer, C. O. Thoen, Pathogenesis of Bacterial Infections in Animals 4th Ed, Blackwell Publishing, 2010
- Roitt I., Brostoff J., Male D., Immunology, Brema, 1998