Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Human Genetics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Human Genetics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of Genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To get knowledge about inheritance of different traits, diseases and predispositions in human |
C-2 | Practical use of methods based on DNA analysis in human genetics |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | DNA testing for chosen traits and predispositions in human | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | History of human genetics and milestones | 2 |
T-W-2 | Mitochondrial diseases | 2 |
T-W-3 | Model organisms in human genetics | 2 |
T-W-4 | The role of environment and genes in carcinogenesis | 2 |
T-W-5 | Ecogenetics | 2 |
T-W-6 | Genetic theories of aging | 2 |
T-W-7 | Genetics of sport performance | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation to classess | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-L-3 | Preparing for the classess | 8 |
A-L-4 | Consultations | 5 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-W-3 | Preparing for the test | 8 |
A-W-4 | Consultations | 5 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Description of genetic defects and predispositions in human and indication of practical knowledge application in human genetics | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Ability to interpret genetic data and use of acquired knowledge in daily life and in evaluation of the latest achievements in the field of human genetics | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Awareness of the advantages and risks of the achievements in genetics | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Description of genetic defects and predispositions in human and indication of practical knowledge application in human genetics | 2,0 | |
3,0 | Student describes a few examples of genetic defects and predispositions in human and their inheritance | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Ability to interpret genetic data and use of acquired knowledge in daily life and in evaluation of the latest achievements in the field of human genetics | 2,0 | |
3,0 | Student is able to interpret simple genetic data | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Awareness of the advantages and risks of the achievements in genetics | 2,0 | |
3,0 | Students is aware of the advantages and risks of the achievements in genetics on satisfactory level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewis R., Human Genetics, 11th Edition, McGraw-Hill Education, 2014
Literatura dodatkowa
- Speicher M. R., Motulsky A. G., Stylianos E., Vogel and Motulsky's Human Genetics. Problems and Approaches., Springer, 2010