Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Food and Nutrition in Relation to Human Health:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Food and Nutrition in Relation to Human Health
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,50,51zaliczenie
seminariaS1 15 1,50,49zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge on the subject in human physiology and biotechnology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge by a student chemical structure and properties of food components, their role in human nutrition, and changes during technological processes

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Methods of determination of the basic nutrients in feed– introduction2
T-S-2Determination of dry matter, ash and crude protein2
T-S-3Determination of crude fiber, fiber fractions (NDF, ADL, ADF) and crude fat3
T-S-4Assessment of the nutritional protein value3
T-S-5Estimate chemical assessment of the nutritional protein value3
T-S-6Interpretation of the obtained results and conclusions2
15
wykłady
T-W-1Human nutrition – basic terms3
T-W-2Lipids - role of fatty acids in human health4
T-W-3Carbohydrates and glicemic index.3
T-W-4Food Additives4
T-W-5Conclusions1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Participation in classes15
A-S-2Reading specific literature8
A-S-3Preparing for the exam8
A-S-4Preparing projects in groups7
38
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Reading specific literature8
A-W-3Preparing for the exam8
A-W-4Preparing for discussions7
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Didactic disscusion
M-3Educational films

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Short test
S-2Ocena formująca: Practical exam
S-3Ocena podsumowująca: Exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
Student get knowledge about the basic nutrients and their impact on human health.
C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student has the ability to evaluate food products and their composition for human development and health.
C-1T-S-4, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-5M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
The student can explain the dangers associated with improper nutrition.
C-1T-S-6M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
Student get knowledge about the basic nutrients and their impact on human health.
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program. In the frame of expressing knowledge student makes mistakes.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student has the ability to evaluate food products and their composition for human development and health.
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
The student can explain the dangers associated with improper nutrition.
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Julian E. Spallholz, Mallory Boylan, Judy A. Driskell., Nutrition: CHEMISTRY AND BIOLOGY, CRC Press, 1998, II, ISBN 0-8493-8504-0
  2. Rudolf Steiner, Nutrition: Food, Health and Spiritual Development., Rudolf Steiner Press., 2006
  3. Susan Allport, The Queen of Fats: Why Omega-3s Were Removed from the Western Diet and What We Can Do to Replace Them, University of California Press, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Geissler C, Powers H, Human Nutrition, Churchill Livingstone Elsevier, 2011
  2. MJ, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH, Introduction to Human Nutrition, A John Wiley & Sons, Ltd., 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Methods of determination of the basic nutrients in feed– introduction2
T-S-2Determination of dry matter, ash and crude protein2
T-S-3Determination of crude fiber, fiber fractions (NDF, ADL, ADF) and crude fat3
T-S-4Assessment of the nutritional protein value3
T-S-5Estimate chemical assessment of the nutritional protein value3
T-S-6Interpretation of the obtained results and conclusions2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Human nutrition – basic terms3
T-W-2Lipids - role of fatty acids in human health4
T-W-3Carbohydrates and glicemic index.3
T-W-4Food Additives4
T-W-5Conclusions1
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Participation in classes15
A-S-2Reading specific literature8
A-S-3Preparing for the exam8
A-S-4Preparing projects in groups7
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Reading specific literature8
A-W-3Preparing for the exam8
A-W-4Preparing for discussions7
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_W01Student get knowledge about the basic nutrients and their impact on human health.
Cel przedmiotuC-1Knowledge by a student chemical structure and properties of food components, their role in human nutrition, and changes during technological processes
Treści programoweT-W-4Food Additives
T-W-1Human nutrition – basic terms
T-W-3Carbohydrates and glicemic index.
T-W-2Lipids - role of fatty acids in human health
Metody nauczaniaM-2Didactic disscusion
M-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Short test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program. In the frame of expressing knowledge student makes mistakes.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_U01The student has the ability to evaluate food products and their composition for human development and health.
Cel przedmiotuC-1Knowledge by a student chemical structure and properties of food components, their role in human nutrition, and changes during technological processes
Treści programoweT-S-4Assessment of the nutritional protein value
T-S-2Determination of dry matter, ash and crude protein
T-S-3Determination of crude fiber, fiber fractions (NDF, ADL, ADF) and crude fat
T-S-1Methods of determination of the basic nutrients in feed– introduction
T-S-5Estimate chemical assessment of the nutritional protein value
Metody nauczaniaM-2Didactic disscusion
M-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Short test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_K01The student can explain the dangers associated with improper nutrition.
Cel przedmiotuC-1Knowledge by a student chemical structure and properties of food components, their role in human nutrition, and changes during technological processes
Treści programoweT-S-6Interpretation of the obtained results and conclusions
Metody nauczaniaM-2Didactic disscusion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Short test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has a basic knowledge in the frame of material program.
3,5
4,0
4,5
5,0