Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Biological Databases:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Biological Databases
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 10 1,00,49zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,51zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of biology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of biological databases, their structure and diversity

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank2
T-L-2PubMed database.2
T-L-3REBASE - restriction enzymes and related proteins database.2
T-L-4miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0)2
T-L-5PDBe - biological macromolecular structures.2
10
wykłady
T-W-1Biological databeses - history, current status2
T-W-2Nucleotide sequence databases2
T-W-3Protein sequence databases2
T-W-4Human and animals genes and genetic disorders.2
T-W-5The National Center for Biotechnology Information.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Preparing for the laboratories classes10
A-L-2Participation in laboratory classes10
A-L-3Consultation5
25
wykłady
A-W-1Participation in lectures10
A-W-2Preparation for passing the test8
A-W-3Studying recommended literature4
A-W-4Consultations4
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lectures with PP presentations
M-2Laboratory works.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: writting the final test
S-2Ocena formująca: assessment of preparation for classes and work during laboratory classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
The student has knowledge of biological databases and their diversity.
C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student is able to find the necessary information in a specific biological database
C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes
C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
The student has knowledge of biological databases and their diversity.
2,0
3,0The student knows the major biological databases resources
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student is able to find the necessary information in a specific biological database
2,0
3,0the student is able, with minimal help from the teacher, to search for the necessary information in a specific database
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes
2,0
3,0Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Daniel J Rigden, Xosé M Fernández, The 27th annual Nucleic Acids Research database issue and molecular biology database collection, Nucleic Acids Research, 2019, Volume 48, Issue D1, 08 January 2020, Pages D1–D8, https://doi.org/10.1093/nar/gkz1161

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank2
T-L-2PubMed database.2
T-L-3REBASE - restriction enzymes and related proteins database.2
T-L-4miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0)2
T-L-5PDBe - biological macromolecular structures.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Biological databeses - history, current status2
T-W-2Nucleotide sequence databases2
T-W-3Protein sequence databases2
T-W-4Human and animals genes and genetic disorders.2
T-W-5The National Center for Biotechnology Information.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Preparing for the laboratories classes10
A-L-2Participation in laboratory classes10
A-L-3Consultation5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures10
A-W-2Preparation for passing the test8
A-W-3Studying recommended literature4
A-W-4Consultations4
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_W01The student has knowledge of biological databases and their diversity.
Cel przedmiotuC-1Knowledge of biological databases, their structure and diversity
Treści programoweT-W-1Biological databeses - history, current status
T-W-3Protein sequence databases
T-W-5The National Center for Biotechnology Information.
T-W-4Human and animals genes and genetic disorders.
T-W-2Nucleotide sequence databases
Metody nauczaniaM-1Informative lectures with PP presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: writting the final test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows the major biological databases resources
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_U01The student is able to find the necessary information in a specific biological database
Cel przedmiotuC-1Knowledge of biological databases, their structure and diversity
Treści programoweT-L-1DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank
T-L-2PubMed database.
T-L-3REBASE - restriction enzymes and related proteins database.
T-L-4miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0)
T-L-5PDBe - biological macromolecular structures.
Metody nauczaniaM-2Laboratory works.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: assessment of preparation for classes and work during laboratory classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student is able, with minimal help from the teacher, to search for the necessary information in a specific database
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_K01Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes
Cel przedmiotuC-1Knowledge of biological databases, their structure and diversity
Treści programoweT-L-1DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank
T-L-2PubMed database.
T-L-3REBASE - restriction enzymes and related proteins database.
T-L-4miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0)
T-L-5PDBe - biological macromolecular structures.
T-W-1Biological databeses - history, current status
T-W-3Protein sequence databases
T-W-5The National Center for Biotechnology Information.
T-W-4Human and animals genes and genetic disorders.
T-W-2Nucleotide sequence databases
Metody nauczaniaM-1Informative lectures with PP presentations
M-2Laboratory works.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: writting the final test
S-2Ocena formująca: assessment of preparation for classes and work during laboratory classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes
3,5
4,0
4,5
5,0