Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Construction systems:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Construction systems
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Olga Kopczyńska <okopczynska.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1The student knows and understands the basics of structure design, knows construction materials, knows and understands the issues of structural durability.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student is able to design a simple wooden, steel or reinforced concrete (concrete) structure. The student can read and interpret a structural design.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-11. Introduction to the subject. 2. Basic information on construction materials: wood, steel, concrete. 3. Principles of designing basic elements of wooden, steel and concrete structures. 4. Standards and regulations for designing the structure of objects. 5. Securing elements of building constructions. 6. Reading and interpretation of construction projects. 7. Design of a simple structure of a wooden, steel or reinforced concrete object.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures Studying literature Self-study75
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1The student is aware of the need for self-development, professional responsibility, understands the need to cooperate with an inter-industry team.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Informative lecture, design exercises

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_W01
Students knowns and understands the theoretical foundations of Construcion Systems.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_U01
Design and detailing of basic reinforced in the construction systems.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_K01
The student understands the need for lifelong learning.
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_W01
Students knowns and understands the theoretical foundations of Construcion Systems.
2,0
3,0Work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_U01
Design and detailing of basic reinforced in the construction systems.
2,0
3,0Student is able to design simple elements of construction systems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WA_1-_WA/Co-sys_K01
The student understands the need for lifelong learning.
2,0
3,0The student understands and discribes the construction systems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Design of Structural Elements, Spon, 2009
  2. Morris, L.J. & Plum, D.R., Stryctural Steelwork Design to BS5950, Prentice Hall, 2nd Edition

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Introduction to the subject. 2. Basic information on construction materials: wood, steel, concrete. 3. Principles of designing basic elements of wooden, steel and concrete structures. 4. Standards and regulations for designing the structure of objects. 5. Securing elements of building constructions. 6. Reading and interpretation of construction projects. 7. Design of a simple structure of a wooden, steel or reinforced concrete object.30
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures Studying literature Self-study75
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WA_1-_WA/Co-sys_W01Students knowns and understands the theoretical foundations of Construcion Systems.
Cel przedmiotuC-1The student is able to design a simple wooden, steel or reinforced concrete (concrete) structure. The student can read and interpret a structural design.
Treści programoweT-W-11. Introduction to the subject. 2. Basic information on construction materials: wood, steel, concrete. 3. Principles of designing basic elements of wooden, steel and concrete structures. 4. Standards and regulations for designing the structure of objects. 5. Securing elements of building constructions. 6. Reading and interpretation of construction projects. 7. Design of a simple structure of a wooden, steel or reinforced concrete object.
Metody nauczaniaM-1The student is aware of the need for self-development, professional responsibility, understands the need to cooperate with an inter-industry team.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Informative lecture, design exercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WA_1-_WA/Co-sys_U01Design and detailing of basic reinforced in the construction systems.
Cel przedmiotuC-1The student is able to design a simple wooden, steel or reinforced concrete (concrete) structure. The student can read and interpret a structural design.
Treści programoweT-W-11. Introduction to the subject. 2. Basic information on construction materials: wood, steel, concrete. 3. Principles of designing basic elements of wooden, steel and concrete structures. 4. Standards and regulations for designing the structure of objects. 5. Securing elements of building constructions. 6. Reading and interpretation of construction projects. 7. Design of a simple structure of a wooden, steel or reinforced concrete object.
Metody nauczaniaM-1The student is aware of the need for self-development, professional responsibility, understands the need to cooperate with an inter-industry team.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Informative lecture, design exercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to design simple elements of construction systems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WA_1-_WA/Co-sys_K01The student understands the need for lifelong learning.
Cel przedmiotuC-1The student is able to design a simple wooden, steel or reinforced concrete (concrete) structure. The student can read and interpret a structural design.
Treści programoweT-W-11. Introduction to the subject. 2. Basic information on construction materials: wood, steel, concrete. 3. Principles of designing basic elements of wooden, steel and concrete structures. 4. Standards and regulations for designing the structure of objects. 5. Securing elements of building constructions. 6. Reading and interpretation of construction projects. 7. Design of a simple structure of a wooden, steel or reinforced concrete object.
Metody nauczaniaM-1The student is aware of the need for self-development, professional responsibility, understands the need to cooperate with an inter-industry team.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Informative lecture, design exercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands and discribes the construction systems.
3,5
4,0
4,5
5,0