Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to BIM:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to BIM | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of issues in the field of general construction |
W-2 | General knowledge of the applicable technical conditions that should be met by buildings and their location |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge of BIM processes |
C-2 | Basic knowledge about the possibilities of using software supporting BIM processes |
C-3 | Ability to use CAD programs in BIM technology |
C-4 | BIM modeling rules |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Basic rules for creating a BIM model in Archicad | 8 |
T-P-2 | Interaction with CAD programs through the IFC format | 6 |
T-P-3 | Viewing models in the Solibrii and Bim Vision systems | 6 |
T-P-4 | Collision detection | 4 |
T-P-5 | Creating a basic BIM model | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | General characteristics of the concept of BIM | 1 |
T-W-2 | Basic assumptions and requirements set for digital project documentation as a transition to BIM | 1 |
T-W-3 | Basic assumptions of the BIM model including data exchange between industry. Data exchange formats and how they are converted. The way of using Archicad software in BIM modeling | 5 |
T-W-4 | The basic assumptions of BIM including the phasedness of the investment cycle | 1 |
T-W-5 | Legal regulations in the aspect of BIM | 1 |
T-W-6 | Software supporting BIM processes - basic functions, methods of service, implementation of BIM information | 4 |
T-W-7 | The assumptions of Team Work in the context of BIM modeling | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Mandatory participation in classes | 30 |
A-P-2 | Preparation for classes | 25 |
A-P-3 | Preparation of the basic BIM model | 20 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Mandatory participation in classes | 15 |
A-W-2 | Preparation for classes | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and introductory exercises |
M-2 | Problem lecture, conversation lecture, practical exercises |
M-3 | Lecture and exercises using specialized CAD and BIM software |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mandatory presence |
S-2 | Ocena podsumowująca: Completing a semester task based on the use of BIM technology |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Understanding principles of the Building Information Modelling in a context of construction project management and information management in construction project lifecycle | — | — | C-4, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U02 Student is able to choose the right software for BIM tasks. Is able to determine the basic requirements for data exchange and cooperation in a group. | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K03 The student is deeply aware of the importance of group work. Is able to propose and implement BIM methodology, BIM team technologies and other teamwork solutions in a team | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Understanding principles of the Building Information Modelling in a context of construction project management and information management in construction project lifecycle | 2,0 | |
3,0 | The student understands the basic assumptions of BIM. Can define the BIM methodology assigned to different types of cases. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U02 Student is able to choose the right software for BIM tasks. Is able to determine the basic requirements for data exchange and cooperation in a group. | 2,0 | |
3,0 | Has basic skills in defining and implementing internal ones working group principles, has the basic skills of configuring IT systems for work in BIM environments, is able to implement simple document exchange scenarios | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K03 The student is deeply aware of the importance of group work. Is able to propose and implement BIM methodology, BIM team technologies and other teamwork solutions in a team | 2,0 | |
3,0 | The student is able to work in a group, knows the basic mechanisms of group work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Finnmap Consulting Oy, Gravicon Oy, Olof Granlund Oy, Lemminkäinen Talo Oy, NCC companies, Pöyry CM Oy, Skanska Oyj, COBIM Common BIM Requirements, The Building Information Foundation RTS, Finland, 2012
- Karen M. Kensek, Douglas E. Noble, Building Information Modeling - BIM in current and future Practice, Wiley, USA, 2014
- Dominik Holzer, The BIM Manager's handbook, Wiley, USA, 2016
- Rafael Sacks, Charles Eastman, Ghang Lee, Paul Teicholz, BIM Handbook - Thitrd Edition, Wiley, USA, 2018
Literatura dodatkowa
- Archicad User's Manual, 2019
- Solibri Officer User's Manual, 2019
- Solibri Anywhere User's Manual, 2019
- BIM Vision User's Manual, 2019