Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)
Sylabus przedmiotu Innovation Project Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa w języku angielskim | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innovation Project Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Konowledge of basic terms and definition concerning service and production managements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The ability to see the need for changes in the products and organization and to identify innovation aspects of products or processes. |
C-2 | The knowledge about the main aspects of innovative project management |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | 1. Evaluation of innovative potential of selected research topics 2. Concept preparation for innovative project 3. Definition of innovative project objectives and work methodology 4. Stakeholders identification 5. Create project schedules and budgets estimation 6. Risk Analysis 7. Project presentation | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Innovation, their essence, types and classification. 2. Sources of innovation, innovation processes in the enterprise and models of innovation. 3. Methodology of innovative projects preparation 4. Stakeholder analysis 5. SWOT Analysis 6. Finance in innovative projects 7. Risk analysis in innovative projects 8. The methodology of innovative project management | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | practices participation | 15 |
A-A-2 | proposal preparation | 10 |
A-A-3 | consultations | 1 |
A-A-4 | literature study | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Listening to lectures | 15 |
A-W-2 | consultations | 1 |
A-W-3 | literature studies | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, "an issue's" lecture, case studies, The teaching disscussion (metaplan, brainstorm), Presentations, project preparation, interactive lectures |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Interactive discussion |
S-2 | Ocena formująca: Project presentation |
S-3 | Ocena podsumowująca: passing the test |
S-4 | Ocena podsumowująca: proposal preparation and presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_C03_W01 Students should know the basic concepts and processes of innovation and have the knowledge on preparation and managing innovative project. | IMen_2A_W07, IMen_2A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_C03_U01 The student should understand and be able to interpret the processes and the basic concepts of innovation, be able to identify innovative elements. The student should also be able to prepare and submit a proposal on the implementation of innovative solutions. | IMen_2A_U02, IMen_2A_U04 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_C03_W01 Students should know the basic concepts and processes of innovation and have the knowledge on preparation and managing innovative project. | 2,0 | |
3,0 | Students know the processes and the basic concepts of innovation. They know the methodology used in managing innovative projects. They are able to formulate and present concepts of innovative project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_C03_U01 The student should understand and be able to interpret the processes and the basic concepts of innovation, be able to identify innovative elements. The student should also be able to prepare and submit a proposal on the implementation of innovative solutions. | 2,0 | |
3,0 | Student can identify the innovative aspects of the product or technology, and present the concept of an innovative project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Heldman Kim, Project Management, John Wiley & Sons Inc, ., 2005, ., .
- Gary Heerkens, Project Management, MCGRAW-HILL Professional, ., 2005, ., .
- Pervaiz Ahmed, Innovation Management, Wydawca:, ., 2010, ., .
- WILLIAM KENNEDY, Innovation Project Management Handbook, Productivity Press Inc, ., 2016, ., .
Literatura dodatkowa
- ., ., ., 2011, ., .