Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium problemowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium problemowe | ||
Specjalność | konstrukcje lekkie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Studia I stopnia techniczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych |
C-2 | Student opanuje umiejętność przygotowania prezentacji oraz prowadzenia dyskusji na tematy obejmujące współczesne problemy techniczne i technologiczne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentówwcześniej zaproponowanych tematów nawiązujących do nowoczesnych materiałów i procesów polimerowwych. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie prezentacji, odpowiedzi na dyskusję | 30 |
A-S-2 | przygotowanie do zajęć | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Referaty studenckie i dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena dokonana przez grupę studencką po wystąpieniu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologuczne, wybrać i przedstawić uzyskane infirmacje oraz rozwiązania konstrukcyjne | IM_2A_W01, IM_2A_W03, IM_2A_W04, IM_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje oraz rozwiązania projektowe | IM_2A_U01, IM_2A_U04, IM_2A_U13, IM_2A_U16 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych. opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja). | IM_2A_K01, IM_2A_K04, IM_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
IM_2A_IK/09_K02 Student potrafi przeprowadzić dyskudję na temat rozwiązań projektowych. | IM_2A_K01, IM_2A_K04, IM_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/09_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologuczne, wybrać i przedstawić uzyskane infirmacje oraz rozwiązania konstrukcyjne | 2,0 | Brak opracowania tematu i prezentacji |
3,0 | Opracowanie prezentacji opanowanie umiejętności przedstawienia problemu oraz przeprowadzenia dyskusji na ten temat | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/09_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje oraz rozwiązania projektowe | 2,0 | Brak opracowania tematu i prezentacji |
3,0 | Opanowanie umiejętności związanych z poszukiwaniem danych literaturowych, opracowaniem tych danych oraz zaprezentowaniem wystąpienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/09_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych. opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja). | 2,0 | Brak opracowania tematu i prezentacji |
3,0 | Ocena kompetencji na podstawie prezentacji i dyskusji w poniższej skali ocen | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Według baz danych, X, X, X, 2012